Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření distribuce tlaku profilu na pozemní pojízdné laboratoři

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU54615" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU54615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Airfoil Pressure Distribution Measurement on Ground Mobile Laboratory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper engages with description of alternative process to measure airfoil aerodynamic characteristics. A development of a ground mobile laboratory based on car is presented. In opposite of wind tunnel testing this method is less money consuming and furthermore tests in conditions of real atmosphere can be realised implicitly. On the contrary this situation is complicated by several aspects, which influence the measurement. These aspects must be studied more in future. At IAE institute the ground mobile laboratory was build and first test are currently under run. As object for investigation a "cablo-model" of airfoil MS-0313 was chosen for measurement of surface pressure distribution. Obtained results were subsequently compared with wind tunnel data of identical model measured in ARTI Prague. In contribution partial results of this project are shown and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Airfoil Pressure Distribution Measurement on Ground Mobile Laboratory

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper engages with description of alternative process to measure airfoil aerodynamic characteristics. A development of a ground mobile laboratory based on car is presented. In opposite of wind tunnel testing this method is less money consuming and furthermore tests in conditions of real atmosphere can be realised implicitly. On the contrary this situation is complicated by several aspects, which influence the measurement. These aspects must be studied more in future. At IAE institute the ground mobile laboratory was build and first test are currently under run. As object for investigation a "cablo-model" of airfoil MS-0313 was chosen for measurement of surface pressure distribution. Obtained results were subsequently compared with wind tunnel data of identical model measured in ARTI Prague. In contribution partial results of this project are shown and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    44-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus