Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak ovlivňují zbytková napětí od lisování deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU56308" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU56308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak ovlivňují zbytková napětí od lisování deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brzdový odporník je zařízení sloužící k přeměně kinetické energie trakčních vozidel v teplo. Tato přeměna probíhá při tzv. elektrodynamickém brždění vozidla. Základem brzdového odporníku je odporový svazek, který je tvořen potřebným počtem lamel o tloušťkách 0,4 mm. Tyto lamely jsou pro zvýšení ohybové tuhosti tvarově prolisovány. K výrobě lamel se používá odporový materiál, kterým je austenitická ocel. Při elektrodynamickém brždění vozidla se lamely zahřívají na vysoké teploty (až 900 stupňů Celsia). Důsledkem těchto vysokých teplot pak vzniká v lamelách plastická deformace, která má za následek globální i lokální ztrátu deformační stability. Mají-li být výsledky modelování, v rámci něhož se hledají příčiny vzniku mezního stavu deformační stability věrohodné, pak je nutno analyzovat vliv zbytkových napětí od lisování na uvedený mezní stav.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of the effect of residual stresses on the stability of braking resistor grid components.

  • Popis výsledku anglicky

    The braking resistor is device for transformation electric power to the heat energy. This transformation is in progress during electrodynamic braking. The braking resistor consist of metal sheets with thickness t = 0.4 mm. This metal sheet are formed tobe more stiff in bending. The metal sheet are made of resistant material which is austenite steel. During electrodynamic braking of traction vehicle the metal sheets warm up to high temperature (up to 900 degrees Celsius). The high temperature cause plastic strain whitch results in buckling of metal sheets. If the buckling analysis results shoud be true then it is necessary to analyse then influence of residual stress. Residual strain and stress produced by forming process were obtained by computationalmodeling. Metal sheet deformation of computational analysis are corespond to real deformation of metal sheet. The computational models were designed in two variant. In the first model the previous forming process is not included and in t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OE135" target="_blank" >OE135: Vývoj technologie výroby nové generace střižných, řezných a lisovacích nástrojů pro oceli s vysokými zpevňovacími charakteristikami</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    zvláštn

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    74-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus