Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv ochranné vrstvy na strukturu a vlastnosti litých slitin niklu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU73118" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU73118 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25797000:_____/07:#0000168

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Al-Si Layer on Structure and Properties of Cast Ni-based Superalloys

  • Popis výsledku v původním jazyce

    High-temperature constructional parts of aircraft engines and energy units are exposed to high dynamic stress (fatigue processes and creep) and various temperatures in dioxide-corrosion condition (hot corrosion, oxidation and erosion). The improvement ofaero-engine and turbine efficiency is possible through the increase of temperature in front of turbine. This requires the use of heat-resistant and creep-resistant materials, especially nickel-base superalloys which resist mentioned effects for a limited period of time. A deposition of protective layers should improve hot corrosion resistance. This paper is focused on microstructure of protective layers created by codeposition of Al and Si on nickel-base superalloys INCO 713 LC and INCO 738 LC after thermal and thermal-stress exposition and on microstructure of basic materials (substrates). The contribution also shows creep tests results for both superalloys with and without a protective layer.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Al-Si Layer on Structure and Properties of Cast Ni-based Superalloys

  • Popis výsledku anglicky

    High-temperature constructional parts of aircraft engines and energy units are exposed to high dynamic stress (fatigue processes and creep) and various temperatures in dioxide-corrosion condition (hot corrosion, oxidation and erosion). The improvement ofaero-engine and turbine efficiency is possible through the increase of temperature in front of turbine. This requires the use of heat-resistant and creep-resistant materials, especially nickel-base superalloys which resist mentioned effects for a limited period of time. A deposition of protective layers should improve hot corrosion resistance. This paper is focused on microstructure of protective layers created by codeposition of Al and Si on nickel-base superalloys INCO 713 LC and INCO 738 LC after thermal and thermal-stress exposition and on microstructure of basic materials (substrates). The contribution also shows creep tests results for both superalloys with and without a protective layer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Materials Science Forum

  • ISSN

    0255-5476

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    567

  • Číslo periodika v rámci svazku

    568

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus