Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv ventilové vůle na hluk motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU76122" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU76122 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/08:PU76118

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Valve Clearance Regard to Valvetrain Noise of Combustion Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The measured data shows there are two local maximum in time record valve train noise. First of them is caused by valve clearance during valve opening time. The second one caused by fast speed impact valve to valve seat during valve closing time. There isa difference between both local maxims because, during valve opening, cam excites only part of the valve train. Whereas, during valve closing, valve impact to valve seat - cylinder head. Showed data was measured without standard aluminum valve rocker arm cover. That is why it was performed subsidiary measurement to demonstrate emitting noise with and without aluminum valve rocker arm cover. Valve train was greased by a non pressure oil.

  • Název v anglickém jazyce

    Valve Clearance Regard to Valvetrain Noise of Combustion Engines

  • Popis výsledku anglicky

    The measured data shows there are two local maximum in time record valve train noise. First of them is caused by valve clearance during valve opening time. The second one caused by fast speed impact valve to valve seat during valve closing time. There isa difference between both local maxims because, during valve opening, cam excites only part of the valve train. Whereas, during valve closing, valve impact to valve seat - cylinder head. Showed data was measured without standard aluminum valve rocker arm cover. That is why it was performed subsidiary measurement to demonstrate emitting noise with and without aluminum valve rocker arm cover. Valve train was greased by a non pressure oil.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7399-497-6

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy