Vliv ventilové vůle na hluk motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU76122" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU76122 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/08:PU76118
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Valve Clearance Regard to Valvetrain Noise of Combustion Engines
Popis výsledku v původním jazyce
The measured data shows there are two local maximum in time record valve train noise. First of them is caused by valve clearance during valve opening time. The second one caused by fast speed impact valve to valve seat during valve closing time. There isa difference between both local maxims because, during valve opening, cam excites only part of the valve train. Whereas, during valve closing, valve impact to valve seat - cylinder head. Showed data was measured without standard aluminum valve rocker arm cover. That is why it was performed subsidiary measurement to demonstrate emitting noise with and without aluminum valve rocker arm cover. Valve train was greased by a non pressure oil.
Název v anglickém jazyce
Valve Clearance Regard to Valvetrain Noise of Combustion Engines
Popis výsledku anglicky
The measured data shows there are two local maximum in time record valve train noise. First of them is caused by valve clearance during valve opening time. The second one caused by fast speed impact valve to valve seat during valve closing time. There isa difference between both local maxims because, during valve opening, cam excites only part of the valve train. Whereas, during valve closing, valve impact to valve seat - cylinder head. Showed data was measured without standard aluminum valve rocker arm cover. That is why it was performed subsidiary measurement to demonstrate emitting noise with and without aluminum valve rocker arm cover. Valve train was greased by a non pressure oil.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7399-497-6
Počet stran knihy
145
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—