Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU83765" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU83765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The understanding of the processes involved in the in-contact deformation of surface roughness represents one of key factors in increasing lubrication capabilities of highly loaded machine components. Two main approaches have been developed in an effortto understand the changes of initial surface topography within highly loaded contacts to provide detailed information about lubrication film thickness and pressure distribution in the vicinity of roughness features. The first approach considers the realsurface topography while the other uses the simplified topography features. Numerical solutions based on measured topography data can provide the film thickness and pressure distribution around asperities of realistic scale; nevertheless, obtained results are typically limited to the specific topography configuration measured from a very small area of rubbing surface. That is why some researchers have considered harmonic features of various wavelength and amplitudes to explain the behavi

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts

  • Popis výsledku anglicky

    The understanding of the processes involved in the in-contact deformation of surface roughness represents one of key factors in increasing lubrication capabilities of highly loaded machine components. Two main approaches have been developed in an effortto understand the changes of initial surface topography within highly loaded contacts to provide detailed information about lubrication film thickness and pressure distribution in the vicinity of roughness features. The first approach considers the realsurface topography while the other uses the simplified topography features. Numerical solutions based on measured topography data can provide the film thickness and pressure distribution around asperities of realistic scale; nevertheless, obtained results are typically limited to the specific topography configuration measured from a very small area of rubbing surface. That is why some researchers have considered harmonic features of various wavelength and amplitudes to explain the behavi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology International

  • ISSN

    0301-679X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus