Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU83765" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU83765 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts
Popis výsledku v původním jazyce
The understanding of the processes involved in the in-contact deformation of surface roughness represents one of key factors in increasing lubrication capabilities of highly loaded machine components. Two main approaches have been developed in an effortto understand the changes of initial surface topography within highly loaded contacts to provide detailed information about lubrication film thickness and pressure distribution in the vicinity of roughness features. The first approach considers the realsurface topography while the other uses the simplified topography features. Numerical solutions based on measured topography data can provide the film thickness and pressure distribution around asperities of realistic scale; nevertheless, obtained results are typically limited to the specific topography configuration measured from a very small area of rubbing surface. That is why some researchers have considered harmonic features of various wavelength and amplitudes to explain the behavi
Název v anglickém jazyce
Experimental study of real roughness attenuation in concentrated contacts
Popis výsledku anglicky
The understanding of the processes involved in the in-contact deformation of surface roughness represents one of key factors in increasing lubrication capabilities of highly loaded machine components. Two main approaches have been developed in an effortto understand the changes of initial surface topography within highly loaded contacts to provide detailed information about lubrication film thickness and pressure distribution in the vicinity of roughness features. The first approach considers the realsurface topography while the other uses the simplified topography features. Numerical solutions based on measured topography data can provide the film thickness and pressure distribution around asperities of realistic scale; nevertheless, obtained results are typically limited to the specific topography configuration measured from a very small area of rubbing surface. That is why some researchers have considered harmonic features of various wavelength and amplitudes to explain the behavi
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tribology International
ISSN
0301-679X
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—