Deformační člen formulového vozu s nízkým výkonem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25824" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Deformacni_clen_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Deformacni_clen_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Deformační člen formulového vozu s nízkým výkonem
Popis výsledku v původním jazyce
Deformační člen je velice důležitým bezpečnostním prvkem vozidla formule s malým výkonem. Jedná se o prvek pasivní bezpečnosti ? chránící jezdce v případě nárazu (nehody). Deformační člen slouží jako absorpční nárazník umístěný na přední části vozidla. Jeho úkolem je pohltit nárazovou energii formule (přeměnit ji v deformaci) a tím snížit hodnotu nebezpečného zpomalení působícího na řidiče, na hodnotu přípustnou (bezpečnou). Deformační člen má pyramidový tvar (čtyřboký jehlan) a je vyroben z pěnového hliníku. Výsledný funkční vzorek ?Deformační člen formulového vozu s nízkým výkonem? byl testován kvazistatickou metodou.
Název v anglickém jazyce
Formula with Low Power Impact Attenuator
Popis výsledku anglicky
Impact attenuator is the very important safety element of the Formula Car with Low Power vehicle. It is the passive safety element ? protecting the driver in the case of the impact (crash). Impact attenuator deals as the absorbing fender placed in the front part of the vehicle. Its function is to absorb the impact energy (change it to deformation) and to decrease the value of the danger deceleration acting on the driver to the value acceptable (safe). Impact attenuator has a pyramidal (tetrahedral pyramid) shape and it is manufactured from the aluminum foam. The final function prototype Formula with Low Power Impact Attenuator was tested by the quasi-static method.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Deformační člen formule
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Zařízení je určeno pro zvýšení pasivní bezpečnosti řidiče formulového vozu. Deformační člen má pyramidový tvar a je tvořen několika vrstvami hliníkové pěny (ALPORAS). Rozměry podstavy jehlanu jsou 280 x 260 mm, výška 200 mm (tloušťka jedné vrstvy 20 mm).Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Náklady na stavbu funkčního vzorku 18000 Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—