Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hnací ústrojí malého experimentálního vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25838" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Hnaci_ustroji_maleho_experimentalniho_vozidla.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Hnaci_ustroji_maleho_experimentalniho_vozidla.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hnací ústrojí malého experimentálního vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hnací ústrojí přenáší výkon z motoru vozidla na jeho kola. Navržené hnací ústrojí se pro malé experimentální vozidlo skládá se z diferenciálu se zvýšenou svorností, řetězového pohonu (napínání rotačním pohybem), hnacích hřídelí (homokinetické klouby Tripod). Celé hnací ústrojí je optimalizováno pro maximální účinnost přenosu výkonu z motoru na kola vozidla. Převodové poměry jsou nastaveny tak, aby odpovídaly využití vozu jako experimentálního vozidla pro výzkum jízdní dynamiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Small Experimental Vehicle Drivetrain

  • Popis výsledku anglicky

    The drivetrain transmits the power from the engine to the wheels. The designed drivetrain for the small experimental vehicle consists of limited slip differential, chain-drive, (chain tension due to rotational motion), drive-shafts (CV joints Tripod). The whole drivetrain was optimized for maximum efficiency of transmission of the power from the engine to wheels. The gear ratios are set up, to correspond with the use of the vehicle as the experimental vehicle for vehicle dynamics research.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Hnací ústrojí F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Hmotnost diferenciál se zvýšenou svorností Drexler ? 2,23 kg. Délka hnacích hřídelů 325,5 mm, převodové poměry (0,39, 0,53, 0,67, 0,85, 1,04, 1,23; stálý převod 0,27). Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 68000 Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem