Hnací ústrojí malého experimentálního vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25838" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Hnaci_ustroji_maleho_experimentalniho_vozidla.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak-Hnaci_ustroji_maleho_experimentalniho_vozidla.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hnací ústrojí malého experimentálního vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Hnací ústrojí přenáší výkon z motoru vozidla na jeho kola. Navržené hnací ústrojí se pro malé experimentální vozidlo skládá se z diferenciálu se zvýšenou svorností, řetězového pohonu (napínání rotačním pohybem), hnacích hřídelí (homokinetické klouby Tripod). Celé hnací ústrojí je optimalizováno pro maximální účinnost přenosu výkonu z motoru na kola vozidla. Převodové poměry jsou nastaveny tak, aby odpovídaly využití vozu jako experimentálního vozidla pro výzkum jízdní dynamiky.
Název v anglickém jazyce
Small Experimental Vehicle Drivetrain
Popis výsledku anglicky
The drivetrain transmits the power from the engine to the wheels. The designed drivetrain for the small experimental vehicle consists of limited slip differential, chain-drive, (chain tension due to rotational motion), drive-shafts (CV joints Tripod). The whole drivetrain was optimized for maximum efficiency of transmission of the power from the engine to wheels. The gear ratios are set up, to correspond with the use of the vehicle as the experimental vehicle for vehicle dynamics research.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Hnací ústrojí F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hmotnost diferenciál se zvýšenou svorností Drexler ? 2,23 kg. Délka hnacích hřídelů 325,5 mm, převodové poměry (0,39, 0,53, 0,67, 0,85, 1,04, 1,23; stálý převod 0,27). Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Náklady na stavbu funkčního vzorku 68000 Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—