Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU94198" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU94198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with computational tools used for a development of a new aircraft diesel engine for possible military use. The engine utilized potentials are discussed at the beginning of the paper. The cranktrain dynamics and fatigue of main componentsare solved by computational approaches. The presented methods are based on commercial tools like ANSYS or ADAMS, and also based on new software tools developed by authors during the development process. The computational models incorporate flexible bodies (based on FEM) and highly specialized software tools written in Fortran and Matlab. The developed computational dynamic models incorporates slide bearing, piston-liner and piston ring-liner models. The results include vibrations of the cranktrain and also fatigue analyses of cranktrain key parts like crankshafts or a propeller shaft. There are also presented design modifications enabling a reduction of vibrations and a fatigue increase of main parts.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with computational tools used for a development of a new aircraft diesel engine for possible military use. The engine utilized potentials are discussed at the beginning of the paper. The cranktrain dynamics and fatigue of main componentsare solved by computational approaches. The presented methods are based on commercial tools like ANSYS or ADAMS, and also based on new software tools developed by authors during the development process. The computational models incorporate flexible bodies (based on FEM) and highly specialized software tools written in Fortran and Matlab. The developed computational dynamic models incorporates slide bearing, piston-liner and piston ring-liner models. The results include vibrations of the cranktrain and also fatigue analyses of cranktrain key parts like crankshafts or a propeller shaft. There are also presented design modifications enabling a reduction of vibrations and a fatigue increase of main parts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Military Technologies 2011

  • ISBN

    978-80-7231-787-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    250

  • Strana od-do

    12-20

  • Název nakladatele

    University of Defence

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku