Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU94198" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU94198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with computational tools used for a development of a new aircraft diesel engine for possible military use. The engine utilized potentials are discussed at the beginning of the paper. The cranktrain dynamics and fatigue of main componentsare solved by computational approaches. The presented methods are based on commercial tools like ANSYS or ADAMS, and also based on new software tools developed by authors during the development process. The computational models incorporate flexible bodies (based on FEM) and highly specialized software tools written in Fortran and Matlab. The developed computational dynamic models incorporates slide bearing, piston-liner and piston ring-liner models. The results include vibrations of the cranktrain and also fatigue analyses of cranktrain key parts like crankshafts or a propeller shaft. There are also presented design modifications enabling a reduction of vibrations and a fatigue increase of main parts.
Název v anglickém jazyce
Computational Tools Used For Aircraft Diesel Engine Development
Popis výsledku anglicky
The paper deals with computational tools used for a development of a new aircraft diesel engine for possible military use. The engine utilized potentials are discussed at the beginning of the paper. The cranktrain dynamics and fatigue of main componentsare solved by computational approaches. The presented methods are based on commercial tools like ANSYS or ADAMS, and also based on new software tools developed by authors during the development process. The computational models incorporate flexible bodies (based on FEM) and highly specialized software tools written in Fortran and Matlab. The developed computational dynamic models incorporates slide bearing, piston-liner and piston ring-liner models. The results include vibrations of the cranktrain and also fatigue analyses of cranktrain key parts like crankshafts or a propeller shaft. There are also presented design modifications enabling a reduction of vibrations and a fatigue increase of main parts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Military Technologies 2011
ISBN
978-80-7231-787-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
250
Strana od-do
12-20
Název nakladatele
University of Defence
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—