Velocity profiles in idealized model of human respiratory tract
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU100722" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU100722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20134501025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20134501025</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20134501025" target="_blank" >10.1051/epjconf/20134501025</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Velocity profiles in idealized model of human respiratory tract
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with numerical simulation focused on velocity profiles in idealized model of human upper airways during steady inspiration. Three regimes of breathing were investigated: Resting condition, Deep breathing and Light activity which correspond to most common regimes used for experiments and simulations. Calculation was validated with experimental data given by Phase Doppler Anemometry performed on the model with same geometry. This comparison was made in multiple points which form one cross-section in trachea near first bifurcation of bronchial tree. Development of velocity profile in trachea during steady inspiration was discussed with respect for common phenomenon formed in trachea and for future research of transport of aerosol particles in human respiratory tract.
Název v anglickém jazyce
Velocity profiles in idealized model of human respiratory tract
Popis výsledku anglicky
This article deals with numerical simulation focused on velocity profiles in idealized model of human upper airways during steady inspiration. Three regimes of breathing were investigated: Resting condition, Deep breathing and Light activity which correspond to most common regimes used for experiments and simulations. Calculation was validated with experimental data given by Phase Doppler Anemometry performed on the model with same geometry. This comparison was made in multiple points which form one cross-section in trachea near first bifurcation of bronchial tree. Development of velocity profile in trachea during steady inspiration was discussed with respect for common phenomenon formed in trachea and for future research of transport of aerosol particles in human respiratory tract.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International conference Experimental Fluid Mechanics 2012
ISBN
978-80-7372-912-7
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
165-168
Název nakladatele
Technical University of Line
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000319932200025