Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composite landing gear design process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU101094" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU101094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composite landing gear design process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A composite landing gear springs never became widely adopted by GA manufacturers. Nowadays these composite springs are going to be popular in light sport aircrafts. This article describes an experience gained during design process of landing gear for VUT-061 aircraft. Several methods were used including analytical models and FEM models. Although these models are well understood, the composite landing gear design can lead the designers into serious problems, since the design requires also some empiricalmethods and an analysis of drop test to be used. By employing of sandwich failure criterion, the successful design can be achieved. Composite post processing software COMPOST for NASTRAN FEM solver was developed to meet these requirements. The usefulnessof the Compost-software was demonstrated after drop test of first landing gear for VUT-061. There a crushing failure occurred. This failure was predicted by the COMPOST software, but could not be predicted by 2D FEM shell model, which wa

  • Název v anglickém jazyce

    Composite landing gear design process

  • Popis výsledku anglicky

    A composite landing gear springs never became widely adopted by GA manufacturers. Nowadays these composite springs are going to be popular in light sport aircrafts. This article describes an experience gained during design process of landing gear for VUT-061 aircraft. Several methods were used including analytical models and FEM models. Although these models are well understood, the composite landing gear design can lead the designers into serious problems, since the design requires also some empiricalmethods and an analysis of drop test to be used. By employing of sandwich failure criterion, the successful design can be achieved. Composite post processing software COMPOST for NASTRAN FEM solver was developed to meet these requirements. The usefulnessof the Compost-software was demonstrated after drop test of first landing gear for VUT-061. There a crushing failure occurred. This failure was predicted by the COMPOST software, but could not be predicted by 2D FEM shell model, which wa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    RESEARCH BULLETIN

  • ISSN

    1425-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    22

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus