Regional airport airspace redesign supported by GNSS and RNAV procedures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU101272" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU101272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Regional airport airspace redesign supported by GNSS and RNAV procedures
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years smaller regional European airports have been faced with an issue of maintaining the attractiveness in terms of availability during difficult weather conditions. Compliance with airport equipment for IFR flights of higher categories was the regional airport problematic in terms of economic accessibility untilthe recent past. With the development of Global Navigation Satellite Systems (GNSS) arise new opportunities for regional airports to implement the Area navigation (RNAV)procedures without a necessity construction of terrestrial radio navigation equipment. Thetechnical possibilities are at a level that is not a problem to lead a plane in the predefined vertical and horizontal trajectory. The article also analyzes the current situationin this topic at the Kunovice airport. It outlines the possible options how to increase the availability and attractiveness of this, in conditions of the Czech Republic, pecific airport.
Název v anglickém jazyce
Regional airport airspace redesign supported by GNSS and RNAV procedures
Popis výsledku anglicky
In recent years smaller regional European airports have been faced with an issue of maintaining the attractiveness in terms of availability during difficult weather conditions. Compliance with airport equipment for IFR flights of higher categories was the regional airport problematic in terms of economic accessibility untilthe recent past. With the development of Global Navigation Satellite Systems (GNSS) arise new opportunities for regional airports to implement the Area navigation (RNAV)procedures without a necessity construction of terrestrial radio navigation equipment. Thetechnical possibilities are at a level that is not a problem to lead a plane in the predefined vertical and horizontal trajectory. The article also analyzes the current situationin this topic at the Kunovice airport. It outlines the possible options how to increase the availability and attractiveness of this, in conditions of the Czech Republic, pecific airport.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
RESEARCH BULLETIN
ISSN
1425-2104
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
22
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—