Napěťově-deformační analýza segmentu kompozitového křídla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU103949" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU103949 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Napěťově-deformační analýza segmentu kompozitového křídla
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek obsahuje popis přípravy a průběh konečnoprvkové pevnostní analýzy segmentu kompozitového křídla pomocí programu Patran Nastran. Simulovaná geometrie i zatížení odpovídají reálné předloze, zkoušené na Leteckém ústavu. Simulované varianty obsahují různé druhy elementu a okrajových podmínek. Výsledky jsou porovnány s analytickým výpočtem. V postprocessingu konečnoprvkové analýzy jsou použity pokročilá poruchová kritéria (Puck, Larc) pro hodnocení tlakových poruch pásnic.
Název v anglickém jazyce
Stress-strain analysis of a composite wing segment
Popis výsledku anglicky
The article describes finite element analysis of a composite wing segment in Patran Nastran software package. Simulated geometry and loading corresponds to real physical thing, that has been tested at the institute of aeronautical engineering. During simulation were used different types of element and boundary conditions. Results of FEM analysis is compared to analytical calculation. During the post processing are used advanced failure criteria (Puck and Larc) for compression failure of flanges.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů