Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Napěťově-deformační analýza segmentu kompozitového křídla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU103949" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU103949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Napěťově-deformační analýza segmentu kompozitového křídla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek obsahuje popis přípravy a průběh konečnoprvkové pevnostní analýzy segmentu kompozitového křídla pomocí programu Patran Nastran. Simulovaná geometrie i zatížení odpovídají reálné předloze, zkoušené na Leteckém ústavu. Simulované varianty obsahují různé druhy elementu a okrajových podmínek. Výsledky jsou porovnány s analytickým výpočtem. V postprocessingu konečnoprvkové analýzy jsou použity pokročilá poruchová kritéria (Puck, Larc) pro hodnocení tlakových poruch pásnic.

  • Název v anglickém jazyce

    Stress-strain analysis of a composite wing segment

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes finite element analysis of a composite wing segment in Patran Nastran software package. Simulated geometry and loading corresponds to real physical thing, that has been tested at the institute of aeronautical engineering. During simulation were used different types of element and boundary conditions. Results of FEM analysis is compared to analytical calculation. During the post processing are used advanced failure criteria (Puck and Larc) for compression failure of flanges.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů