Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU105448" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU105448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187" target="_blank" >10.1177/0954407013495187</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Piston rings play an important role in the lubricant system of reciprocating engines with consequences for engine wear, power losses and oil consumption. The computational solution of piston ring dynamics is a very complex problem which requires multiplenumerical approaches supplemented by suitable inputs. This paper demonstrates the principles of the numerical solution of piston ring dynamics in mixed-lubrication conditions incorporating a virtual engine and experimental inputs. A simulation algorithmis integrated into the user-guided interface and it is available for industry usage. The solution results are presented for a passenger car petrol engine with a three-piston-ring configuration.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack

  • Popis výsledku anglicky

    Piston rings play an important role in the lubricant system of reciprocating engines with consequences for engine wear, power losses and oil consumption. The computational solution of piston ring dynamics is a very complex problem which requires multiplenumerical approaches supplemented by suitable inputs. This paper demonstrates the principles of the numerical solution of piston ring dynamics in mixed-lubrication conditions incorporating a virtual engine and experimental inputs. A simulation algorithmis integrated into the user-guided interface and it is available for industry usage. The solution results are presented for a passenger car petrol engine with a three-piston-ring configuration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING

  • ISSN

    0954-4070

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    224

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    1459

  • Strana od-do

    1377-1388

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus