Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU105448" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU105448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954407013495187" target="_blank" >10.1177/0954407013495187</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack
Popis výsledku v původním jazyce
Piston rings play an important role in the lubricant system of reciprocating engines with consequences for engine wear, power losses and oil consumption. The computational solution of piston ring dynamics is a very complex problem which requires multiplenumerical approaches supplemented by suitable inputs. This paper demonstrates the principles of the numerical solution of piston ring dynamics in mixed-lubrication conditions incorporating a virtual engine and experimental inputs. A simulation algorithmis integrated into the user-guided interface and it is available for industry usage. The solution results are presented for a passenger car petrol engine with a three-piston-ring configuration.
Název v anglickém jazyce
Efficient approach for solution of the mechanical losses of the piston ring pack
Popis výsledku anglicky
Piston rings play an important role in the lubricant system of reciprocating engines with consequences for engine wear, power losses and oil consumption. The computational solution of piston ring dynamics is a very complex problem which requires multiplenumerical approaches supplemented by suitable inputs. This paper demonstrates the principles of the numerical solution of piston ring dynamics in mixed-lubrication conditions incorporating a virtual engine and experimental inputs. A simulation algorithmis integrated into the user-guided interface and it is available for industry usage. The solution results are presented for a passenger car petrol engine with a three-piston-ring configuration.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART D-JOURNAL OF AUTOMOBILE ENGINEERING
ISSN
0954-4070
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
224
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
1459
Strana od-do
1377-1388
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—