Experimental verification of deformation behavior of towing hitch by optical measurement method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU107102" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU107102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_58</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-05203-8_58" target="_blank" >10.1007/978-3-319-05203-8_58</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental verification of deformation behavior of towing hitch by optical measurement method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with verification of stress-strain results of finite element analysis (FEA) of the towing hitch for passenger's car by experimental measurement. For the purpose of experimental measurement a stand, which allows adjustment and monitoring of loading forces of the towing ball in two axes, has been designed. Monitoring of loading forces was performed by strain gauge force transducers and CatmanEasy software. Static deformations were measured by industrial photogrammetric system Tritop. 3D virtual model of towing hitch for FEA was created by reverse engineering using 3D scanner Atos III Triple Scan. The paper presents results of FEA in comparison with the results of photogrammetric measurements performed on an experimental stand.
Název v anglickém jazyce
Experimental verification of deformation behavior of towing hitch by optical measurement method
Popis výsledku anglicky
The paper deals with verification of stress-strain results of finite element analysis (FEA) of the towing hitch for passenger's car by experimental measurement. For the purpose of experimental measurement a stand, which allows adjustment and monitoring of loading forces of the towing ball in two axes, has been designed. Monitoring of loading forces was performed by strain gauge force transducers and CatmanEasy software. Static deformations were measured by industrial photogrammetric system Tritop. 3D virtual model of towing hitch for FEA was created by reverse engineering using 3D scanner Atos III Triple Scan. The paper presents results of FEA in comparison with the results of photogrammetric measurements performed on an experimental stand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MODERN METHODS OF CONSTRUCTION DESIGN - Lecture Notes in Mechanical Engineering
ISBN
978-80-7372-986-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
365-374
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Hejnice
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342348400057