Hledání možných příčin přídavného momentu na kormidle jachty a jejich odstranění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU107207" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU107207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hledání možných příčin přídavného momentu na kormidle jachty a jejich odstranění
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem této zprávy je řešení problému, který se objevil na kormidle u jachty. Pokud jela jachta na motor, byla tedy poháněna lodním šroubem, v přímém směru, měla tendenci zatáčet doprava. Pro udržení přímého směru bylo třeba na kormidelním kole vyvinoutkroutící moment nezanedbatelné velikosti. Pří jízdě v přímém směru, kdy byla jachta poháněna plachtami, se tento problém neprojevoval.
Název v anglickém jazyce
Searching for possible reasons of the additional torque at the yacht rudder and its removing
Popis výsledku anglicky
The problem with an additional torque on a steering-wheel of a sailing boat is solved in this report. This additional torque appears in case of its straight movement with help of the diesel motor. The sail boat had a tendency to turn to the right in thiscase. This problem does not appear when the sail boat is sailing.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů