Influence of rolling elements distance on starvation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU108539" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU108539 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://toc.proceedings.com/20040webtoc.pdf" target="_blank" >http://toc.proceedings.com/20040webtoc.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Influence of rolling elements distance on starvation
Popis výsledku v původním jazyce
Starvation occurs when lubricant, which is pushed away from the rolling track by rolling element, is unable to re-flow to the track. When time between overrollings or successive elements in bearing is too short, starvation becomes more severe. The effectof rolling elements stance on starvation was studied. All experiments were carried out with steel rollers, glass disc, and mineral base oil (R 834/80) with viscosity of 0.19 Pa/sec. Thickness (of the free layer) seemed to be stable for delay 8 sec. It can be assumed that necessary distance to fully replenish the track is 3.1 m for given conditions and lubricant. This is an abstract of a paper presented at the 2013 STLE Annual Meeting & Exhibition (Detroit, MI 5/5-9/2013).
Název v anglickém jazyce
Influence of rolling elements distance on starvation
Popis výsledku anglicky
Starvation occurs when lubricant, which is pushed away from the rolling track by rolling element, is unable to re-flow to the track. When time between overrollings or successive elements in bearing is too short, starvation becomes more severe. The effectof rolling elements stance on starvation was studied. All experiments were carried out with steel rollers, glass disc, and mineral base oil (R 834/80) with viscosity of 0.19 Pa/sec. Thickness (of the free layer) seemed to be stable for delay 8 sec. It can be assumed that necessary distance to fully replenish the track is 3.1 m for given conditions and lubricant. This is an abstract of a paper presented at the 2013 STLE Annual Meeting & Exhibition (Detroit, MI 5/5-9/2013).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society of Tribologists & Lubrication Engineers Annual Meeting & Exhibition 2013 / Proceedings of a meeting held 5-9 May 2013, Detroit, Michigan, USA.
ISBN
978-1-62993-289-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
296-298
Název nakladatele
Curran Associates, Inc. ( Dec 2013 )
Místo vydání
Detroit
Místo konání akce
Detroit, Michigan, USA.
Datum konání akce
5. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—