Effect of car speed on amount of air supplied by ventilation system to the space of car cabin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU107548" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU107548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.epj-conferences.org/efm" target="_blank" >http://www.epj-conferences.org/efm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20146702027" target="_blank" >10.1051/epjconf/20146702027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of car speed on amount of air supplied by ventilation system to the space of car cabin
Popis výsledku v původním jazyce
The amount of air supplied by ventilation system (HVAC system) of a car into a cabin is one of the main parameters for the correct simulation and prediction of a car cabin heat load. This amount is not based only on the current setting of the HVAC system, but also on the actual operating conditions and speed of the car. The authors therefore carried out experiments in the cabin of a passenger car in real traffic, while observing the amount of air on the speed of the car and setting of flap in mixing chamber. In a subsequent analysis the authors defined dependence of the airflow rate supplied by HVAC system on the speed of the car. Obtained empirical formulas were then used as a part of the code which calculates the data for the HVAC boundary conditions in the simulation of the car cabin environment.
Název v anglickém jazyce
Effect of car speed on amount of air supplied by ventilation system to the space of car cabin
Popis výsledku anglicky
The amount of air supplied by ventilation system (HVAC system) of a car into a cabin is one of the main parameters for the correct simulation and prediction of a car cabin heat load. This amount is not based only on the current setting of the HVAC system, but also on the actual operating conditions and speed of the car. The authors therefore carried out experiments in the cabin of a passenger car in real traffic, while observing the amount of air on the speed of the car and setting of flap in mixing chamber. In a subsequent analysis the authors defined dependence of the airflow rate supplied by HVAC system on the speed of the car. Obtained empirical formulas were then used as a part of the code which calculates the data for the HVAC boundary conditions in the simulation of the car cabin environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPJ Web of Conferences
ISBN
978-80-260-5375-0
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
201-204
Název nakladatele
EDP SCIENCES
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Kutná Hora
Datum konání akce
19. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000343672100030