CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110018" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pernerscontacts.upce.cz/" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE
Popis výsledku v původním jazyce
Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the powerdensity of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressuredirect fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.
Název v anglickém jazyce
CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE
Popis výsledku anglicky
Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the powerdensity of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressuredirect fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perners' Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
35
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
48-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—