Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110018" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pernerscontacts.upce.cz/" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the powerdensity of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressuredirect fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.

  • Název v anglickém jazyce

    CONCEPT OF MODERN CONTROL SYSTEMS ON TWO STROKE REVERSE UNIFLOW COMBUSTION ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    Next level of passenger vehicles engines evolution is needed to comply with fuel economy and pollutant regulation legislative requirements. Turning a combustion engine with modern control systems into reverse uniflow two-stroke engines improves the powerdensity of the engine and minimizes negative aspects of using the classic two-stroke engines. Variable valve timing allows control of the intake stroke, forced induction by supercharger substitutes intake into two-stroke engine crankcase, high pressuredirect fuel injection eliminates fuel losses caused by overlapping intake and exhaust strokes. Future research will focus on the new design proof of concept and particular technical solutions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perners' Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    35

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    48-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus