Nonlinear optimization of generalized Kelvin-model parameters with the use of mathematical programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110970" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonlinear optimization of generalized Kelvin-model parameters with the use of mathematical programming
Popis výsledku v původním jazyce
The article shows results of the use of mathematical programming approach for nonlinear optimization problems to identify multi-parameter elastomer rheological models. The solution is based on the experimentally determined frequency dependent dynamic stiffness of the elastomeric parts. Measured waveforms of dynamic stiffness are approximated using multi-parameter rheological models. A generalized Kelvin model has been used for rubber silentblocks for automotive use. The nonlinear optimization methods have shown a significantly faster convergence and better accuracy of the calculation compared with the previously used classical non-linear Gauss-Newton least square optimization technique.
Název v anglickém jazyce
Nonlinear optimization of generalized Kelvin-model parameters with the use of mathematical programming
Popis výsledku anglicky
The article shows results of the use of mathematical programming approach for nonlinear optimization problems to identify multi-parameter elastomer rheological models. The solution is based on the experimentally determined frequency dependent dynamic stiffness of the elastomeric parts. Measured waveforms of dynamic stiffness are approximated using multi-parameter rheological models. A generalized Kelvin model has been used for rubber silentblocks for automotive use. The nonlinear optimization methods have shown a significantly faster convergence and better accuracy of the calculation compared with the previously used classical non-linear Gauss-Newton least square optimization technique.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of International Conference Transport Means 2014
ISBN
9955-09-935-6
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
277-280
Název nakladatele
Kaunas University of Technology, K. Donelaičio st. 73, LT-44029 Kaunas
Místo vydání
"Technologija", Studentu St. 54, LT-51424 Kaunas
Místo konání akce
Kaunas
Datum konání akce
23. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000345692000067