Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Experimental Determination of the Grease Amount to Effective Wear Reduction in the Wheel-Rail Contact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU111127" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU111127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Experimental Determination of the Grease Amount to Effective Wear Reduction in the Wheel-Rail Contact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The wear mechanisms within the wheel flange and rail gauge contact affect safety and operating costs of railway transport. This contact occurs when a rail vehicle reaches a curved track. A low coefficient of friction (COF) is required. This COF and wearrate are influenced by operating conditions (load, velocity and temperature), lubrication and geometry (i.e. the track curvature radius). The dam-age to the contact surfaces can be decreased by using on-board lubrication sys-tems. Grease is applied to the first wheelset of a driving car by a nozzle. The rate of wear reduction depends on the grease amount and its application intervals in-troduced by the on-board lubrication system into the contact. In this paper, the full-scale laboratory apparatus has been used to study friction, wear and lubricant film distribution under pure sliding conditions in the wheel flange contact. The grease amount and its appropriate application intervals were found.

  • Název v anglickém jazyce

    The Experimental Determination of the Grease Amount to Effective Wear Reduction in the Wheel-Rail Contact

  • Popis výsledku anglicky

    The wear mechanisms within the wheel flange and rail gauge contact affect safety and operating costs of railway transport. This contact occurs when a rail vehicle reaches a curved track. A low coefficient of friction (COF) is required. This COF and wearrate are influenced by operating conditions (load, velocity and temperature), lubrication and geometry (i.e. the track curvature radius). The dam-age to the contact surfaces can be decreased by using on-board lubrication sys-tems. Grease is applied to the first wheelset of a driving car by a nozzle. The rate of wear reduction depends on the grease amount and its application intervals in-troduced by the on-board lubrication system into the contact. In this paper, the full-scale laboratory apparatus has been used to study friction, wear and lubricant film distribution under pure sliding conditions in the wheel flange contact. The grease amount and its appropriate application intervals were found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of Proceedings of the 55th International Conference of Machine Design Departments

  • ISBN

    978-80-01-05542-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    117-122

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Beroun

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku