Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28453" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28453 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2835" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2835</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Program je určen pro virtuální simulaci zkoušky motorového vozidla na testeru podvozků typu EUSAMA nové generace. Model adhezního rezonančního testeru je nelineární dynamický model vozidla se 4 stupni volnosti a kinematickým buzením. Na testované nápravě je simulován účinek příčné stabilizace nápravy. Charakteristiku tlumiče odpružení lze zadávat jako nelineární, včetně simulace vůlí v uložení či smykového tření. Deformační charakteristika pneumatiky je zadávána realisticky bez možnosti tahového namáhání. Výstupem simulace jsou průběhy přítlačných sil na obou kolech nápravy. Analýza útlumu je provedena na amplitudové obálce signálu adhezní síly a fázového zpoždění mezi sílou buzeného kola a budícím signálem.
Název v anglickém jazyce
Simulation model of the EUSAMA test rig dynamic structure including vehicle axle
Popis výsledku anglicky
The program is designed for virtual simulation testing of vehicle suspension using new generation of EUSAMA principle test rig. The simulation model of adhesion-resonant tester is assembled as nonlinear dynamic model of a vehicle with 4 degrees of freedom and kinematic excitation. There is simulated effect of the stabilizer bar on the assessed axle. The input describing F-V response of the shock-absorber could be entered as non-linear including simulation of bearing clearances or sliding friction. The deformation of the tire ignores any tensile stress area as it is impossible to achieve in real testing. Pressing forces (time response, frequency response) on both wheels on simulated axle are outputs of the simulation process. Analysis of the suspension damping consists of the amplitude envelope of the adhesive force signal and phase delay between pressure force of excited wheel and the excitation signal itself.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031251" target="_blank" >TA04031251: Generační inovace metody testování tlumení vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
NewGen
Technické parametry
Program je realizován v prostředí: MathCad 14 Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Ekonomické parametry
Náklady na vývoj a testování softweru: 3 000,-Kč
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
ÚK-odbor technické diagnostiky