Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Double Clutch Gearbox

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28523" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28523 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/13:PR27574

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Double Clutch Gearbox

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Double Clutch Gearbox works on a principle of step change of gear ratio and torque in the transmission system between the engine and wheels. Categorically, this principle of change of gear ratio can be incorporated to area, which in terms of sophistication and comfort lies in the imaginary center between the classic manual gearbox and gearbox with continuously variable transmission (CVT). The individual gears are including reverse shifted under the power. The proposal is designed to build in to the tractor body, so there is also requirement to be capable to carry the whole weight of the tractor. Part of the prototype is electrohydraulic control system, including software.

  • Název v anglickém jazyce

    Double Clutch Gearbox

  • Popis výsledku anglicky

    Double Clutch Gearbox works on a principle of step change of gear ratio and torque in the transmission system between the engine and wheels. Categorically, this principle of change of gear ratio can be incorporated to area, which in terms of sophistication and comfort lies in the imaginary center between the classic manual gearbox and gearbox with continuously variable transmission (CVT). The individual gears are including reverse shifted under the power. The proposal is designed to build in to the tractor body, so there is also requirement to be capable to carry the whole weight of the tractor. Part of the prototype is electrohydraulic control system, including software.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA03011378" target="_blank" >TA03011378: Plně reverzovatelná dvoutoká převodovka s automatizovaným elektrohydraulickým řazením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Dvoutok PRO

  • Číselná identifikace

    120847

  • Technické parametry

    Převodovka je dimenzována na výkon motoru 80 - 120 kW. Transmise svým rozsahem stupňů pod zatížením umožňuje udržovat motor ve všech provozních režimech v oblasti optimálních otáček a nízké spotřeby. Vzhledem k mechanickému přenosu krouticího momentu, vykazuje převodovka, ve srovnání s převodovkami CVT, využívajícími hydrostatickou větev, vyšší účinnost přenosu podle provozního zatížení o 5 – 20 %. Aktivací vždy jedné ze dvou mokrých spojek dochází k přívodu momentu do převodovky, přičemž pohon pro liché rychlostní stupně zajišťuje spojka 1, pro sudé rychlostní stupně spojka 2. Hlavní výhodou tohoto principu funkce je možnost předřazení nastávajícího převodového stupně v nezatíženém stavu. V kombinaci se skupinovou převodovkou je docíleno pojezdové rychlosti 0,4 – 50 km/h. Licenční smlouva není uzavřena, využití funkčního vzorku bude probíhat dle smlouvy o využití výsledků. Osoba pro jednání: doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D., Technická 2896/2, 541142272, novotny.pa@fme.vutbr.cz

  • Ekonomické parametry

    Osazení traktoru touto převodovkou umožní výrazné zlepšení obsluhy traktoru při práci, efektivnější využití krouticího momentu motoru a tím i snížení spotřeby paliva. Tato převodovka se svými vlastnostmi blíží vyšší úrovni převodovek (CVT), je ovšem z hlediska konstrukčního, výrobního a technologického podstatně jednodušší.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    ÚADI-odbor spalovacích motorů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem