WP17M02: Osový diferenciál s novou zubovou spojkou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28537" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Osovy_Diferencial.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Osovy_Diferencial.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
WP17M02: Osový diferenciál s novou zubovou spojkou
Popis výsledku v původním jazyce
Osový diferenciál s novou zubovou spojkou slouží ke zkouškám na zkušebním stavu a na experimentálním vozidle. To je určeno pro vývoj automatického řízení uzavírání diferenciálu. Tento mezinápravový diferenciál bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Název v anglickém jazyce
WP17M02: Axle differential with a new dog clutch
Popis výsledku anglicky
The axle differential with a new dog clutch is used for tests on the test stand and on the experimental vehicle. It is designed for the development of automatic control locking differential. The axle differential will be part of a complex mechatronic system TDM - Tatra Drive Management for an intelligent control torque.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TDM_Osovy_Diferencial
Číselná identifikace
121115
Technické parametry
Využitím tohoto zařízení lze automaticky uzavírat diferenciál a řídit tok krouticího momentu. Základní konstrukční návrh diferenciálu vychází ze sériového uspořádání diferenciálu. Vývoj je zaměřen na tvar zubových spojek a to především na tvar ozubení pro snadné a rychle uzavírání diferenciálu. Mechanické ovládání zubové spojky je pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem a řídicím algoritmem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Ekonomické parametry
Využití osového diferenciálu s novou zubovou spojkou pro automatické uzavírání diferenciálu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Osovy_Diferencial.pdf