Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU111745" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU111745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017" target="_blank" >10.1016/j.wear.2014.11.017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact
Popis výsledku v původním jazyce
In this work a new twin-disc machine in scale 1:3 was developed and addressed to the study of wheel/rail adhesion under different contact conditions. An influence of sanding parameters such as sand quantity, wheel slip and rolling speed was investigated using a real sanding system in the contact contaminated with water, leaves and wheel flange grease. It has been shown that under wet, leaf or grease contamination, quantity of the sand applied during fixed time period has significant effect on adhesion recovery only for low wheel slip and low rolling speed. In the contaminated contact the effect of sanding on adhesion recovery increases with wheel slip and rolling speed.
Název v anglickém jazyce
Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact
Popis výsledku anglicky
In this work a new twin-disc machine in scale 1:3 was developed and addressed to the study of wheel/rail adhesion under different contact conditions. An influence of sanding parameters such as sand quantity, wheel slip and rolling speed was investigated using a real sanding system in the contact contaminated with water, leaves and wheel flange grease. It has been shown that under wet, leaf or grease contamination, quantity of the sand applied during fixed time period has significant effect on adhesion recovery only for low wheel slip and low rolling speed. In the contaminated contact the effect of sanding on adhesion recovery increases with wheel slip and rolling speed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WEAR
ISSN
0043-1648
e-ISSN
1873-2577
Svazek periodika
322-323
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
218-225
Kód UT WoS článku
000348886000021
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84919798040