Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU111745" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU111745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2014.11.017" target="_blank" >10.1016/j.wear.2014.11.017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work a new twin-disc machine in scale 1:3 was developed and addressed to the study of wheel/rail adhesion under different contact conditions. An influence of sanding parameters such as sand quantity, wheel slip and rolling speed was investigated using a real sanding system in the contact contaminated with water, leaves and wheel flange grease. It has been shown that under wet, leaf or grease contamination, quantity of the sand applied during fixed time period has significant effect on adhesion recovery only for low wheel slip and low rolling speed. In the contaminated contact the effect of sanding on adhesion recovery increases with wheel slip and rolling speed.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of sanding parameters on adhesion recovery in contaminated wheel–rail contact

  • Popis výsledku anglicky

    In this work a new twin-disc machine in scale 1:3 was developed and addressed to the study of wheel/rail adhesion under different contact conditions. An influence of sanding parameters such as sand quantity, wheel slip and rolling speed was investigated using a real sanding system in the contact contaminated with water, leaves and wheel flange grease. It has been shown that under wet, leaf or grease contamination, quantity of the sand applied during fixed time period has significant effect on adhesion recovery only for low wheel slip and low rolling speed. In the contaminated contact the effect of sanding on adhesion recovery increases with wheel slip and rolling speed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WEAR

  • ISSN

    0043-1648

  • e-ISSN

    1873-2577

  • Svazek periodika

    322-323

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    218-225

  • Kód UT WoS článku

    000348886000021

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84919798040