Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of two inlet boundary approaches in numerical simulation of car ventilation outlet flow

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU117371" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU117371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2016/09/epjconf_efm2016_02120/epjconf_efm2016_02120.html" target="_blank" >https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2016/09/epjconf_efm2016_02120/epjconf_efm2016_02120.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402120" target="_blank" >10.1051/epjconf/201611402120</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of two inlet boundary approaches in numerical simulation of car ventilation outlet flow

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is concerned with the comparison of two inlet boundary approaches of numerical simulations. The first approach is based on the simulation of a sufficiently long duct upstream the area of interest with known volumetric flow rate. The second approach rests on the experimental measurement of the section closer to the area of interest. The experimental measurement provides velocity profile and in addition turbulent intensity compared to the first approach where only a velocity profile can be computed according to known volumetric flow rate. A simplified model of car ventilation outlet was chosen as a test case. The model consists of circular and rectangular duct, area of interest (closing flap, vertical slats and horizontal slats) and outlet box. We have compared the two mentioned inlet boundary approaches for two distinct values of volumetric flow rate for which the experimental data of the section upstream of the area of interest are available. The velocity and the turbulent kinetic energy profiles downstream of the area of interest were chosen as comparative characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of two inlet boundary approaches in numerical simulation of car ventilation outlet flow

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is concerned with the comparison of two inlet boundary approaches of numerical simulations. The first approach is based on the simulation of a sufficiently long duct upstream the area of interest with known volumetric flow rate. The second approach rests on the experimental measurement of the section closer to the area of interest. The experimental measurement provides velocity profile and in addition turbulent intensity compared to the first approach where only a velocity profile can be computed according to known volumetric flow rate. A simplified model of car ventilation outlet was chosen as a test case. The model consists of circular and rectangular duct, area of interest (closing flap, vertical slats and horizontal slats) and outlet box. We have compared the two mentioned inlet boundary approaches for two distinct values of volumetric flow rate for which the experimental data of the section upstream of the area of interest are available. The velocity and the turbulent kinetic energy profiles downstream of the area of interest were chosen as comparative characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-27505S" target="_blank" >GA13-27505S: Bezsíťová metoda s Large Eddy Simulation pro dynamiku tekutin a výpočtová aeroakustika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International conference Experimental Fluid Mechanics 2015

  • ISBN

  • ISSN

    2100-014X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    788-791

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000400395300122