Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení škody na elektromotoru PMD 90-145I

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU118586" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU118586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení škody na elektromotoru PMD 90-145I

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za provozu elektromotoru v soustrojí s ventilátorem chladící věže došlo ke kontaktu rotoru se statorem a v jeho důsledku k poškození několika součástí motoru. Požadováno: Určení, zda stav dodaného ložiska odpovídá některému ze scénářů: 1) Ložisko bylo veštítu namontováno do otvoru o větším průměru, což vedlo k radiálním pohybům a jeho zničení; 2) Ucpávka před ložiskem netěsnila a došlo tak k pronikání vody do ložiska; 3) Ložisko vykazuje materiálovou vadu, která zapříčinila jeho zničení. Jako primárnízdroj poškození ložiska byla identifikována infiltrace korozního prostředí přes vadnou ucpávku. To je v souladu se scénářem č. 2. Jako výrazně přispívající faktor pak působilo elektrické namáhání ložiska.

  • Název v anglickém jazyce

    An assessment of the damage to the electric motor PMD 90-145I

  • Popis výsledku anglicky

    During operation of the electric motor powering the propeller in a cooling tower a contact the rotor and stator occurred which resulted in damage of several components of the motor. Ther ewas a requirement to determine whether the status of the motor bearings supplied corresponds to one of the suggested damage scenarios: 1) The bearing was fitted inside the motor housing into the hole of greater diameter, which led to the radial movements and its destruction; 2) Packing before the bearing was not sealing properly and water penetrated into the bearing; 3) The bearing exhibits material defects that caused its destruction. The infiltration of corrosive environment through the defective seal was identified as the primary source of damage to the bearings. This is in accordance with scenario No. 2. The electrical stresses on the bearings were identified as significantly contributing factor.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    19

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze