Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení vzniku škody na motoru řezačky Krone

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU118589" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU118589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení vzniku škody na motoru řezačky Krone

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Po nespecifikované době provozu došlo k zadření motoru typu Daimler OM 502 LA. Na motoru došlo k rozsáhlému poškození jedné pístové skupiny z osmi, přičemž ostatní nebyly výrazněji zasaženy. V postižené pístové skupině došlo k zadření zdvihátka v bloku motoru, kontaktu ventilů s pístem a destrukci pístu. Dále došlo k rozsáhlému poškození jednoho z ložiskových pouzder vačkového hřídele a hřídele samotného v odpovídajícím místě uložení i na příslušných vačkách. Na mazacím čerpadle byly rovněž nalezeny znaky poškození. Bylo požadováno zjištění, který z dodaných prvků zapříčinil poškození motoru. 1. Součásti mazacího čerpadla vykazují pouze omezené stopy abrazivního působení částic nesených čerpaným mazivem. Ložisková pouzdra a příslušné hřídelové čepy jsou opotřebeny výrazně, což lze přisoudit i dlouhodobému provozu. 2. Ložiskové pouzdro vačkového hřídele je poškozeno v důsledku vysokého mechanického a tepelného namáhání, trhliny i lom vznikly v krátkém časovém úseku. Účast abrazivních čá

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of damage to the motor of a cutter Krone

  • Popis výsledku anglicky

    Scuffing of the engine type Daimler OM 502 LA took place after an unspecified amount of workhours. There was an extensive damage to one piston group of eight that were present on the engine, while the others have not been significantly affected. In the affected piston group, there occurred seizing of the follower in the engine block, contact of valves with the piston and the destruction of the piston. There was also widespread damage to one of the camshaft bearing bushings, of the shaft itself and of the cams. Signs of damage were also found on the lubrication pump . It was requested to decide which one of the delivered elements caused the damage to the engine. 1. The lubrication pump components showed only limited signs of abrasive action of particlescarried by the flowing lubricant. Bearing housings and the appropriate shaft pins were worn significantly, which can be attributed also the long-term service of the pump. 2. Camshaft bearing bushing was damaged as a result of high mechan

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    10

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze