Reduction of pneumatic tyred roller fuel consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU114641" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU114641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821.614" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821.614</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821.614" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.821.614</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduction of pneumatic tyred roller fuel consumption
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with optimization of operational parameters of an energy regeneration module for a heavy vehicle. Recently, there was developed an energy regeneration module for a pneumatic tyred roller with hydrostatic drive. It was necessary to optimize its operational parameters to achieve good results in experimental tests on the actual vehicle. Optimization The optimization process was based on a numerical model of the vehicle using a parallelized modification of the differential evolution algorithm as an optimizer. Suggested parameter values were subsequently verified experimentally on the vehicle by analysis of the fuel consumption.
Název v anglickém jazyce
Reduction of pneumatic tyred roller fuel consumption
Popis výsledku anglicky
This article deals with optimization of operational parameters of an energy regeneration module for a heavy vehicle. Recently, there was developed an energy regeneration module for a pneumatic tyred roller with hydrostatic drive. It was necessary to optimize its operational parameters to achieve good results in experimental tests on the actual vehicle. Optimization The optimization process was based on a numerical model of the vehicle using a parallelized modification of the differential evolution algorithm as an optimizer. Suggested parameter values were subsequently verified experimentally on the vehicle by analysis of the fuel consumption.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials
ISSN
1662-7482
e-ISSN
—
Svazek periodika
821
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
614-619
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—