Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Solution of Micro-lubrication in Internal Combustion Engine Journal Bearing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU117493" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU117493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ttp.net/978-3-03835-700-1.html" target="_blank" >http://www.ttp.net/978-3-03835-700-1.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.821" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.821</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Solution of Micro-lubrication in Internal Combustion Engine Journal Bearing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes a complex and generally applicable computational model for solving the frictional losses of directionally oriented and non-oriented sliding surfaces working under mixed lubrication regime. In the primary phase of this paper are described ways to get characteristics data describing rough surfaces together with the formula for determination of surface pattern directional dependence. Furthermore, formulae describing used contact model are listed and also the structure of the whole powertrain dynamics solution is briefly explained. In the closing section of this paper are shown and discussed results of several types of slide bearing analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Solution of Micro-lubrication in Internal Combustion Engine Journal Bearing

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes a complex and generally applicable computational model for solving the frictional losses of directionally oriented and non-oriented sliding surfaces working under mixed lubrication regime. In the primary phase of this paper are described ways to get characteristics data describing rough surfaces together with the formula for determination of surface pattern directional dependence. Furthermore, formulae describing used contact model are listed and also the structure of the whole powertrain dynamics solution is briefly explained. In the closing section of this paper are shown and discussed results of several types of slide bearing analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1662-7482

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    821

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    814

  • Strana od-do

    159-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus