Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating the influence of computational model complexity on noise and vibration modeling of powertrain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU117997" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU117997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating the influence of computational model complexity on noise and vibration modeling of powertrain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents advanced computational models suitable for the development of a modern powertrain in the field of noise and vibration. The aim is to decide how detailed the model should be to correctly describe the vibrational and acoustic performance of the powertrain. In general, the advanced computational model of the powertrain – a virtual powertrain – is developed as a powerful tool for the solution of structural and also thermal and fatigue problems. Main results from the field of vibrations are verified by technical experiments using laser vibration technique and strain gauges. Afterwards, the simpler computational models are compared with the virtual powertrain and the results are discussed. The virtual powertrain is assembled, as well as numerically solved, in Multi Body System extended by user written subroutines. The virtual engine results are validated by measurements performed on compression ignition in-line six-cylinder engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating the influence of computational model complexity on noise and vibration modeling of powertrain

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents advanced computational models suitable for the development of a modern powertrain in the field of noise and vibration. The aim is to decide how detailed the model should be to correctly describe the vibrational and acoustic performance of the powertrain. In general, the advanced computational model of the powertrain – a virtual powertrain – is developed as a powerful tool for the solution of structural and also thermal and fatigue problems. Main results from the field of vibrations are verified by technical experiments using laser vibration technique and strain gauges. Afterwards, the simpler computational models are compared with the virtual powertrain and the results are discussed. The virtual powertrain is assembled, as well as numerically solved, in Multi Body System extended by user written subroutines. The virtual engine results are validated by measurements performed on compression ignition in-line six-cylinder engine.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Vibroengineering

  • ISSN

    1392-8716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    378-393

  • Kód UT WoS článku

    000370627300032

  • EID výsledku v databázi Scopus