Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of airflow and pressure characteristics of a fan built in a car ventilation system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU118751" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU118751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402097" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402097</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402097" target="_blank" >10.1051/epjconf/201611402097</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of airflow and pressure characteristics of a fan built in a car ventilation system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to identify a set of operating points of a fan built in ventilation system of our test car. These operating points are given by the fan pressure characteristics and are defined by a pressure drop of the HVAC system (air ducts and vents) and volumetric flow rate of ventilation air. To cover a wide range of pressure drops situations, four cases of vent flaps setup were examined: (1) all vents opened, (2) only central vents closed (3) only central vents opened and (4) all vents closed. To cover a different volumetric flows, the each case was measured at least for four different speeds of fan defined by the fan voltage. It was observed that the pressure difference of the fan is proportional to the fan voltage and strongly depends on the throttling of the air distribution system by the settings of the vents flaps. In case of our test car we identified correlations between volumetric flow rate of ventilation air, fan pressure difference and fan voltage. These correlations will facilitate and reduce time costs of the following experiments with this test car.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of airflow and pressure characteristics of a fan built in a car ventilation system

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to identify a set of operating points of a fan built in ventilation system of our test car. These operating points are given by the fan pressure characteristics and are defined by a pressure drop of the HVAC system (air ducts and vents) and volumetric flow rate of ventilation air. To cover a wide range of pressure drops situations, four cases of vent flaps setup were examined: (1) all vents opened, (2) only central vents closed (3) only central vents opened and (4) all vents closed. To cover a different volumetric flows, the each case was measured at least for four different speeds of fan defined by the fan voltage. It was observed that the pressure difference of the fan is proportional to the fan voltage and strongly depends on the throttling of the air distribution system by the settings of the vents flaps. In case of our test car we identified correlations between volumetric flow rate of ventilation air, fan pressure difference and fan voltage. These correlations will facilitate and reduce time costs of the following experiments with this test car.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EPJ Web of Conferences

  • ISSN

    2100-014X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    114

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    644-647

  • Kód UT WoS článku

    000400395300099

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84974853423