Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120425" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented paper examines the effect of the basic gearbox parameter on the surface normal velocity of the gearbox top cover. Firstly, in order to validate the inputs and results of the whole methodology a single stage gearbox was designed and manufactured. Secondly, a dynamic model is built for the single stage gearbox and each part of it is validated by an appropriate experiment. After the good correlation of the model and measurement, an additional simulation is performed to verify specified influences. The investigation focuses on finding the best conditions between thickness of gearbox housing top cover and dimensions of shafts, which are represented by the torsional stiffness. The method described is able to determine the impact of each modification, thus it can be useful at the design phase and also during measurement or investigation of an existent problem.

  • Název v anglickém jazyce

    INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY

  • Popis výsledku anglicky

    Presented paper examines the effect of the basic gearbox parameter on the surface normal velocity of the gearbox top cover. Firstly, in order to validate the inputs and results of the whole methodology a single stage gearbox was designed and manufactured. Secondly, a dynamic model is built for the single stage gearbox and each part of it is validated by an appropriate experiment. After the good correlation of the model and measurement, an additional simulation is performed to verify specified influences. The investigation focuses on finding the best conditions between thickness of gearbox housing top cover and dimensions of shafts, which are represented by the torsional stiffness. The method described is able to determine the impact of each modification, thus it can be useful at the design phase and also during measurement or investigation of an existent problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2016

  • ISBN

    978-80-87012-59-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    478-481

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000379986700116