INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120425" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120425 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY
Popis výsledku v původním jazyce
Presented paper examines the effect of the basic gearbox parameter on the surface normal velocity of the gearbox top cover. Firstly, in order to validate the inputs and results of the whole methodology a single stage gearbox was designed and manufactured. Secondly, a dynamic model is built for the single stage gearbox and each part of it is validated by an appropriate experiment. After the good correlation of the model and measurement, an additional simulation is performed to verify specified influences. The investigation focuses on finding the best conditions between thickness of gearbox housing top cover and dimensions of shafts, which are represented by the torsional stiffness. The method described is able to determine the impact of each modification, thus it can be useful at the design phase and also during measurement or investigation of an existent problem.
Název v anglickém jazyce
INVESTIGATION OF SINGLE STAGE GEARBOX PARAMETERS INFLUENCING SURFACE NORMAL VELOCITY
Popis výsledku anglicky
Presented paper examines the effect of the basic gearbox parameter on the surface normal velocity of the gearbox top cover. Firstly, in order to validate the inputs and results of the whole methodology a single stage gearbox was designed and manufactured. Secondly, a dynamic model is built for the single stage gearbox and each part of it is validated by an appropriate experiment. After the good correlation of the model and measurement, an additional simulation is performed to verify specified influences. The investigation focuses on finding the best conditions between thickness of gearbox housing top cover and dimensions of shafts, which are represented by the torsional stiffness. The method described is able to determine the impact of each modification, thus it can be useful at the design phase and also during measurement or investigation of an existent problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2016
ISBN
978-80-87012-59-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
478-481
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
9. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000379986700116