Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rychlostní pole v okolí vyústky pro odmrazování a odmlžování čelního skla osobního automobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120682" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.stpcr.cz/en/issue-4-2016" target="_blank" >http://www.stpcr.cz/en/issue-4-2016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rychlostní pole v okolí vyústky pro odmrazování a odmlžování čelního skla osobního automobilu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro systémy odmlžování a odmrazování čelního skla automobilu existují závazné předpisy, kterým musí vyhovět každé vozidlo před typovým schválením. Samotné splnění legislativních požadavků by však v důsledku velké konkurence na automobilovém trhu nebylo dostatečné. Zároveň nelze pominout, že pro prodejnost vozu je důležitý design vozidla. Protože konstruktér větracího systému nesmí narušit vnější vzhled jednotlivých prvků interiéru, má často značně omezené možnosti. Při hledání optimálního řešení větracího systému proto potřebuje mít co nejlepší informace o vlivu konstrukčních úprav na proudění vzduchu. V tomto článku jsou zkoumány dvě varianty vyústky pro odmrazování čelního skla z pohledu rychlosti a intenzity turbulence ve vystupujícím proudu. Je proveden rozbor vlivu umístění mřížky na vyústku a následně jsou stanoveny závěry, z nichž vyplývají doporučení pro volbu nejvhodnějšího uspořádání systému odmrazování a odmlžování čelního skla.

  • Název v anglickém jazyce

    Velocity field near air outlet for defrosting and defogging of a car windshield

  • Popis výsledku anglicky

    There are mandatory regulations for defogging and defrosting systems of car windshield, which have to be met before design approval of any vehicle. However, mere compliance with the legislative requirements is not sufficient, due to the strong competition in the automotive market. In addition, it can not be ignored that the vehicle design is important for its marketability. The ventilation system designer has often very limited options, as the external appearance of the individual interior elements must not be impaired. Therefore, he needs to have the best possible information about the impact of design modifications on the airflow, to find the optimal solution of the ventilation system. Two variants of air outlets for windscreen defrosting are examined in this article, in terms of velocity and turbulence intensity of the incoming airflow. It is analyzed the impact of the grid location on the outlet and subsequently, the recommendations are determined for selection of the most appropriate arrangement of defrosting and defogging systems of car windshield.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vytápění, větrání, instalace

  • ISSN

    1210-1389

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    190-196

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84988964210