Rychlostní pole v okolí vyústky pro odmrazování a odmlžování čelního skla osobního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120682" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.stpcr.cz/en/issue-4-2016" target="_blank" >http://www.stpcr.cz/en/issue-4-2016</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rychlostní pole v okolí vyústky pro odmrazování a odmlžování čelního skla osobního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Pro systémy odmlžování a odmrazování čelního skla automobilu existují závazné předpisy, kterým musí vyhovět každé vozidlo před typovým schválením. Samotné splnění legislativních požadavků by však v důsledku velké konkurence na automobilovém trhu nebylo dostatečné. Zároveň nelze pominout, že pro prodejnost vozu je důležitý design vozidla. Protože konstruktér větracího systému nesmí narušit vnější vzhled jednotlivých prvků interiéru, má často značně omezené možnosti. Při hledání optimálního řešení větracího systému proto potřebuje mít co nejlepší informace o vlivu konstrukčních úprav na proudění vzduchu. V tomto článku jsou zkoumány dvě varianty vyústky pro odmrazování čelního skla z pohledu rychlosti a intenzity turbulence ve vystupujícím proudu. Je proveden rozbor vlivu umístění mřížky na vyústku a následně jsou stanoveny závěry, z nichž vyplývají doporučení pro volbu nejvhodnějšího uspořádání systému odmrazování a odmlžování čelního skla.
Název v anglickém jazyce
Velocity field near air outlet for defrosting and defogging of a car windshield
Popis výsledku anglicky
There are mandatory regulations for defogging and defrosting systems of car windshield, which have to be met before design approval of any vehicle. However, mere compliance with the legislative requirements is not sufficient, due to the strong competition in the automotive market. In addition, it can not be ignored that the vehicle design is important for its marketability. The ventilation system designer has often very limited options, as the external appearance of the individual interior elements must not be impaired. Therefore, he needs to have the best possible information about the impact of design modifications on the airflow, to find the optimal solution of the ventilation system. Two variants of air outlets for windscreen defrosting are examined in this article, in terms of velocity and turbulence intensity of the incoming airflow. It is analyzed the impact of the grid location on the outlet and subsequently, the recommendations are determined for selection of the most appropriate arrangement of defrosting and defogging systems of car windshield.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vytápění, větrání, instalace
ISSN
1210-1389
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
190-196
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84988964210