Computational simulation of the turbocharger rotor mechanical noise
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU122096" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU122096 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational simulation of the turbocharger rotor mechanical noise
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes the computational model of turbocharger rotor including slide bearings and a subsequent application of multibody software for simulation of the turbocharger rotordynamics. The new developed simulation tool is based on the software enabling simulations of multibody nonlinear transient dynamics. The rotor is modelled as a flexible structure based on the Timoshenko’s beam nonlinear theory suitable for an effective solution in the time domain. The computational model incorporates journal and axial slide bearing models. Theoretical background of the journal bearing computational models, based on the numerical solution of the Reynolds equation, is presented. The simulation capabilities and possible results are demonstrated on the tractor diesel engine turbocharger rotor supported by fully floating ring bearings.
Název v anglickém jazyce
Computational simulation of the turbocharger rotor mechanical noise
Popis výsledku anglicky
The article describes the computational model of turbocharger rotor including slide bearings and a subsequent application of multibody software for simulation of the turbocharger rotordynamics. The new developed simulation tool is based on the software enabling simulations of multibody nonlinear transient dynamics. The rotor is modelled as a flexible structure based on the Timoshenko’s beam nonlinear theory suitable for an effective solution in the time domain. The computational model incorporates journal and axial slide bearing models. Theoretical background of the journal bearing computational models, based on the numerical solution of the Reynolds equation, is presented. The simulation capabilities and possible results are demonstrated on the tractor diesel engine turbocharger rotor supported by fully floating ring bearings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering Procedia
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
110-115
Název nakladatele
Vibroengineering PROCEDIA
Místo vydání
Geliu ratas 15A, LT-50282,Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
31. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—