Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

P3 Prototype of IC Engine Equipped with Electronical Injection System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29243" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    P3 Prototype of IC Engine Equipped with Electronical Injection System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This is the prototype of diesel in-line four-cylinder engine equipped with a modern electronical controlled injection system and designed to minimize exhaust harmful emissions. The prototype is the final result of TAČR project and is based on P1 and P2 engine specimens and has been created after successful verification using technical experiments and long life tests. The engine is equipped with a modern high pressure injection system with electronic control and meets all the important technical and legislative parameters. The prototype is fully prepared for subsequent serial production.

  • Název v anglickém jazyce

    P3 Prototype of IC Engine Equipped with Electronical Injection System

  • Popis výsledku anglicky

    This is the prototype of diesel in-line four-cylinder engine equipped with a modern electronical controlled injection system and designed to minimize exhaust harmful emissions. The prototype is the final result of TAČR project and is based on P1 and P2 engine specimens and has been created after successful verification using technical experiments and long life tests. The engine is equipped with a modern high pressure injection system with electronic control and meets all the important technical and legislative parameters. The prototype is fully prepared for subsequent serial production.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04030454" target="_blank" >TA04030454: Výzkum a vývoj pohonných jednotek s moderními akumulačními vstřikovacími systémy s ohledem na minimalizace škodlivých látek ve výfukových plynech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    P3

  • Číselná identifikace

    144763

  • Technické parametry

    Zásadní technické parametry prototypu: - Řadový čtyřválcový vznětový motor o objemu 4156 ccm, s vrtáním 105 mm, zdvihu 120 mm, a šestnáctiventilovou hlavou. - Dosažení redukce spotřeby paliva o 8 % proti stávající řadě traktorů ZETOR. - Dosažení emisí škodlivých látek ve výfukových plynech na úrovni emisního stupně Stage V. - Dosažení vnější akustických emisí splňujících aktuální evropské limity dle směrnice EHK. - Výrazné zvýšení technické úrovně motorů a traktorů ZETOR. - Dopad na rozšíření znalostí o problematice elektronicky řízených akumulačních vysokotlakých vstřikovacích systémů se zaměřením na rozvoj tvůrčího potenciálu firmy i univerzity. Prototyp motoru byl vyroben a dlouhodobě testován. Zařízení je umístěno v laboratořích ZETOR TRACTORS a.s., Trnkova 111, 628 00 Brno, Česká republika.

  • Ekonomické parametry

    Prototyp traktorového motoru (řadový čtyřválcový vznětový motor o objemu 4156 ccm, s vrtáním 105 mm, zdvihu 120 mm) s vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikovacím systémem dosahuje lepšího poměru cena a užitných vlastností než u srovnatelných systémů (mechanicky ovládané čerpadlo nebo systémy PDE nebo PLD). Tyto systémy dosahují v některých oblastech lepších výsledků, ovšem jejich aplikací by se významně zvýšila cena pohonné jednotky. Zásadní ekonomické přínosy lze nalézt především ve: - zvýšení technické úrovně traktorů Zetor, které umožní zvýšení jednotkové ceny na stávajících trzích při zachování výhodného poměru ceny a technické úrovně, - zvýšení počtu prodaných kusů traktorů v důsledku expanze na nové trhy v EU. Lze reálně předpokládat zvýšení prodeje na všech trzích o stovky kusů traktorů za rok a tomu odpovídajícímu nárůstu obratu a zisku. Prototyp je umístěn v laboratořích ZETOR TRACTORS a.s., Trnkova 111, 628 00 Brno, Česká republika.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    ÚADI-odbor spalovacích motorů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav