Influence of lubricant inlet film thickness on EHL contact starvation
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of lubricant inlet film thickness on EHL contact starvation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an experimental study of an elastohydrodynamic contact under insufficient lubricant supply. Theoretical studies published in this research area focus mainly on the development of theoretical models and there is a lack of experimental validation of the theoretical models. This paper presents original experimental results and aims to describe the starvation severity level as a function of the inlet film thickness and contact geometry. Experimental data are compared with an analytical model for point contacts published by Chevalier. The study was also extended to elliptical contacts to achieve a comparison with the different parameter of the side-flow resistance used by Damiens. Both models agree well with the experiments.
Název v anglickém jazyce
Influence of lubricant inlet film thickness on EHL contact starvation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an experimental study of an elastohydrodynamic contact under insufficient lubricant supply. Theoretical studies published in this research area focus mainly on the development of theoretical models and there is a lack of experimental validation of the theoretical models. This paper presents original experimental results and aims to describe the starvation severity level as a function of the inlet film thickness and contact geometry. Experimental data are compared with an analytical model for point contacts published by Chevalier. The study was also extended to elliptical contacts to achieve a comparison with the different parameter of the side-flow resistance used by Damiens. Both models agree well with the experiments.
Klasifikace
Druh
Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ASME Transaction, Journal of Tribology
ISSN
0742-4787
e-ISSN
1528-8897
Svazek periodika
139
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
000406397500007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85020934842
Základní informace
Druh výsledku
Jimp - Článek v periodiku v databázi Web of Science
OECD FORD
Mechanical engineering
Rok uplatnění
2017