Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of vehicle-induced turbulence on pollutant dispersion in street canyon and adjacent urban area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU126326" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU126326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscience.com/index.php" target="_blank" >http://www.inderscience.com/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEP.2017.10010368" target="_blank" >10.1504/IJEP.2017.10010368</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of vehicle-induced turbulence on pollutant dispersion in street canyon and adjacent urban area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an assessment of an influence of turbulence intensity in the close vicinity of a linear source of pollution on the consequent process of air pollutant dispersion in an urban environment. Turbulent flow structure in a vicinity of vehicles in motion significantly influences the dispersion of air pollutant generated by road traffic into the environment of a traffic path. Higher turbulence intensity results in a greater stir of air. The detailed investigation of cross section vortex in the street canyon is done by the computational parametrical study. Pollutant dispersion is monitored at a specific segment of an urban area crossed by a straight traffic path. The traffic path represents a studied linear source of pollution. Vehicles' motion along the traffic path has been considered as an input parameter for the consequent quantification of the kinetic energy of turbulence generation above the traffic path. The influence of generated kinetic energy of turbulence by linear road on the concentration of PM10 at receptor points located in the studied area is obtained by using the mathematical modelling method CFD. Assessment of the results gained defines a relation between the PM10 concentration at a ground-layer of air and the kinetic energy generated by a linear source.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of vehicle-induced turbulence on pollutant dispersion in street canyon and adjacent urban area

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an assessment of an influence of turbulence intensity in the close vicinity of a linear source of pollution on the consequent process of air pollutant dispersion in an urban environment. Turbulent flow structure in a vicinity of vehicles in motion significantly influences the dispersion of air pollutant generated by road traffic into the environment of a traffic path. Higher turbulence intensity results in a greater stir of air. The detailed investigation of cross section vortex in the street canyon is done by the computational parametrical study. Pollutant dispersion is monitored at a specific segment of an urban area crossed by a straight traffic path. The traffic path represents a studied linear source of pollution. Vehicles' motion along the traffic path has been considered as an input parameter for the consequent quantification of the kinetic energy of turbulence generation above the traffic path. The influence of generated kinetic energy of turbulence by linear road on the concentration of PM10 at receptor points located in the studied area is obtained by using the mathematical modelling method CFD. Assessment of the results gained defines a relation between the PM10 concentration at a ground-layer of air and the kinetic energy generated by a linear source.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000456" target="_blank" >EF15_003/0000456: Laboratoř integrace procesů pro trvalou udržitelnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of environment and pollution

  • ISSN

    0957-4352

  • e-ISSN

    1741-5101

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Nos. 2/3/4, 2017

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    89-101

  • Kód UT WoS článku

    000423285500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041135514