Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NUMERICAL MODELLING OF TRANSIENT POLLUTANT DISPERSION IN URBAN STREET INTERSECTION WITH DETAIL INCLUSION OF TRAFFIC DYNAMICS

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NUMERICAL MODELLING OF TRANSIENT POLLUTANT DISPERSION IN URBAN STREET INTERSECTION WITH DETAIL INCLUSION OF TRAFFIC DYNAMICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study authors focus on transient pollutants dispersion due to traffic dynamics in an ideal perpendicular intersection equipped with traffic lights. A model based on an Eulerian-Lagrangian approach to moving objects has been integrated into a commercial CFD code StarCD. As a pollutant, PM10 are assumed spherical with a density of 1100 kgm-3. The inclusion of traffic dynamics is a necessary step for correct description of dispersion processes. The PM10 concentration fields were obtained for traffic light over-switching periods of 60, 90 and 120 s. The maximal PM10 concentration and average PM10 concentration were identified for different traffic light period.

  • Název v anglickém jazyce

    NUMERICAL MODELLING OF TRANSIENT POLLUTANT DISPERSION IN URBAN STREET INTERSECTION WITH DETAIL INCLUSION OF TRAFFIC DYNAMICS

  • Popis výsledku anglicky

    In this study authors focus on transient pollutants dispersion due to traffic dynamics in an ideal perpendicular intersection equipped with traffic lights. A model based on an Eulerian-Lagrangian approach to moving objects has been integrated into a commercial CFD code StarCD. As a pollutant, PM10 are assumed spherical with a density of 1100 kgm-3. The inclusion of traffic dynamics is a necessary step for correct description of dispersion processes. The PM10 concentration fields were obtained for traffic light over-switching periods of 60, 90 and 120 s. The maximal PM10 concentration and average PM10 concentration were identified for different traffic light period.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů