Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of a New Cavitation Tunnel at Brno University of Technology for FSI Testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU127938" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU127938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-173" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21495/91-8-173</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-173" target="_blank" >10.21495/91-8-173</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of a New Cavitation Tunnel at Brno University of Technology for FSI Testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract: The aim of this paper is to present a new cavitation tunnel, which has been designed and later will be built at Viktor Kaplan Department of Fluid Engineering at Brno University of Technology. The tunnel will be used to investigate the effect of hydrofoil trailing edge shape on wake dynamics and its interaction with the mechanical structure. Preliminary CFD tests considering 2D hydrofoils were carried out to determine the vortex shedding frequency for three different trailing edge shapes. The natural frequencies of these hydrofoils were calculated to ensure, that it will be possible to observe vortex shedding in lock-in regime.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of a New Cavitation Tunnel at Brno University of Technology for FSI Testing

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: The aim of this paper is to present a new cavitation tunnel, which has been designed and later will be built at Viktor Kaplan Department of Fluid Engineering at Brno University of Technology. The tunnel will be used to investigate the effect of hydrofoil trailing edge shape on wake dynamics and its interaction with the mechanical structure. Preliminary CFD tests considering 2D hydrofoils were carried out to determine the vortex shedding frequency for three different trailing edge shapes. The natural frequencies of these hydrofoils were calculated to ensure, that it will be possible to observe vortex shedding in lock-in regime.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02020705" target="_blank" >TH02020705: Výzkum kmitání lopatek vodní turbíny s ohledem na poskytnutí rozšířeného pásma regulace pro zajištění stability a bezpečnosti energetické soustavy</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2018

  • ISBN

    978-80-86246-91-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    173-176

  • Název nakladatele

    ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THEORETICAL & APPLIED MECHANICS, PROSECKA 76, PRAGUE 9, 190 00, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000465489800043