Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of torsional vibration dampers in terms of the dissipated power amount

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128013" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/19921" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/19921</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19921" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19921</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of torsional vibration dampers in terms of the dissipated power amount

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reducing of frictional losses between moving parts of drivelines is a permanently current topic for both conventional internal combustion engines and modern hybrid or electric drives. The application of low viscosity oils leads to the reduction of friction losses of moving engine components and thus to low fuel consumption. Further measures to increase efficiency, such as reducing the oil flow rate, must also be taken into account in their effect on functional behavior. All in all, these measures place increased demands on the functionality and durability of engine components such as piston rings and plain bearings. The effects of low viscosity engine oils on piston rings and plain bearings can be evaluated using specific computational tools and newly developed test methods. Another option to reduce the power dissipation in drive units is the application of a suitable torsional vibration damper type.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of torsional vibration dampers in terms of the dissipated power amount

  • Popis výsledku anglicky

    Reducing of frictional losses between moving parts of drivelines is a permanently current topic for both conventional internal combustion engines and modern hybrid or electric drives. The application of low viscosity oils leads to the reduction of friction losses of moving engine components and thus to low fuel consumption. Further measures to increase efficiency, such as reducing the oil flow rate, must also be taken into account in their effect on functional behavior. All in all, these measures place increased demands on the functionality and durability of engine components such as piston rings and plain bearings. The effects of low viscosity engine oils on piston rings and plain bearings can be evaluated using specific computational tools and newly developed test methods. Another option to reduce the power dissipation in drive units is the application of a suitable torsional vibration damper type.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    68-72

  • Název nakladatele

    JVE Intenational

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku