Experimental verification of the power required for the movement of the tracked vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU128171" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU128171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19939" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19939</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2018.19939" target="_blank" >10.21595/vp.2018.19939</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental verification of the power required for the movement of the tracked vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the experimental verification of the power requirements of the tracked vehicle power unit while driving on a flat terrain. Requirements are based on results of a dynamic simulation. At first, the article presents the description of the simulation model, including the virtual terrain, on which the vehicle was moved. Second, a description of the experiment performed directly on the real prototype is presented. Measured variables were flow rates and pressures in the hydraulic system, whereby the power transmission from the engine to drive sprockets of four tracked undercarriages is ensured. Finally, there is the comparison of the calculated and measured time-power characteristics. The results correspond to each other.
Název v anglickém jazyce
Experimental verification of the power required for the movement of the tracked vehicle
Popis výsledku anglicky
This article deals with the experimental verification of the power requirements of the tracked vehicle power unit while driving on a flat terrain. Requirements are based on results of a dynamic simulation. At first, the article presents the description of the simulation model, including the virtual terrain, on which the vehicle was moved. Second, a description of the experiment performed directly on the real prototype is presented. Measured variables were flow rates and pressures in the hydraulic system, whereby the power transmission from the engine to drive sprockets of four tracked undercarriages is ensured. Finally, there is the comparison of the calculated and measured time-power characteristics. The results correspond to each other.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
123-127
Název nakladatele
JVE Intenational Ltd.
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—