Effect of Flow Parameters Variation on Flutter Boundary of Benchmark Supercritical Wing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129267" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/1.J056913" target="_blank" >https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/1.J056913</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/1.J056913" target="_blank" >10.2514/1.J056913</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of Flow Parameters Variation on Flutter Boundary of Benchmark Supercritical Wing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a study of the flutter characteristics of the benchmark supercritical wing. The wing is rigid, and the aeroelastic behavior is modeled by a mounting called the pitch and plunge apparatus. It allows the wing to move in a vertical direction and rotate around a pivot point. The simulations are performed using a high-fidelity computational fluid dynamics code coupled to a linear structural solver. The three major objectives of the presented work are the evaluation of the effect of a gas composition, a Reynolds number, and an angle of attack on a flutter boundary at subsonic and transonic Mach numbers. The gas composition effect is evaluated using R-12 coolant gas and air. The angle of attack is varied between 0 and 5 deg, thus covering both attached and separated flows.
Název v anglickém jazyce
Effect of Flow Parameters Variation on Flutter Boundary of Benchmark Supercritical Wing
Popis výsledku anglicky
This paper presents a study of the flutter characteristics of the benchmark supercritical wing. The wing is rigid, and the aeroelastic behavior is modeled by a mounting called the pitch and plunge apparatus. It allows the wing to move in a vertical direction and rotate around a pivot point. The simulations are performed using a high-fidelity computational fluid dynamics code coupled to a linear structural solver. The three major objectives of the presented work are the evaluation of the effect of a gas composition, a Reynolds number, and an angle of attack on a flutter boundary at subsonic and transonic Mach numbers. The gas composition effect is evaluated using R-12 coolant gas and air. The angle of attack is varied between 0 and 5 deg, thus covering both attached and separated flows.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AIAA JOURNAL
ISSN
0001-1452
e-ISSN
1533-385X
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
772-781
Kód UT WoS článku
000459634700010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85067501020