Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129567" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/445" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/445</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with design and tests of MagnetoRheological Fluid seal (MRFs) using innovative conception of magnetic circuit. The common design of magnetic seal uses ferrofluid. Low friction torque and low burst pressure are typical for this kind of seals. Replacement of the ferrofluid by magnetorheological fluid increases the burst pressure; however, the friction torque increase too. The optimum for sealing is low friction torque and high burst pressure. The new design of MRFs described in this paper meets both requirements; is based on gradient-pinch mode. The friction torque and burst pressure of this type of design and common design of MRFs were tested and compared. The new design of MRFs achieved 20 times lower friction torque that current solution MRFs. The developed MRFs combines the benefits of common FFs and MRFs.
Název v anglickém jazyce
Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque
Popis výsledku anglicky
The paper deals with design and tests of MagnetoRheological Fluid seal (MRFs) using innovative conception of magnetic circuit. The common design of magnetic seal uses ferrofluid. Low friction torque and low burst pressure are typical for this kind of seals. Replacement of the ferrofluid by magnetorheological fluid increases the burst pressure; however, the friction torque increase too. The optimum for sealing is low friction torque and high burst pressure. The new design of MRFs described in this paper meets both requirements; is based on gradient-pinch mode. The friction torque and burst pressure of this type of design and common design of MRFs were tested and compared. The new design of MRFs achieved 20 times lower friction torque that current solution MRFs. The developed MRFs combines the benefits of common FFs and MRFs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2018
ISBN
978-80-86246-88-8
ISSN
1805-8256
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
445-448
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Cech Academy of Sciences
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—