Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129567" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/445" target="_blank" >http://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2018/445</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with design and tests of MagnetoRheological Fluid seal (MRFs) using innovative conception of magnetic circuit. The common design of magnetic seal uses ferrofluid. Low friction torque and low burst pressure are typical for this kind of seals. Replacement of the ferrofluid by magnetorheological fluid increases the burst pressure; however, the friction torque increase too. The optimum for sealing is low friction torque and high burst pressure. The new design of MRFs described in this paper meets both requirements; is based on gradient-pinch mode. The friction torque and burst pressure of this type of design and common design of MRFs were tested and compared. The new design of MRFs achieved 20 times lower friction torque that current solution MRFs. The developed MRFs combines the benefits of common FFs and MRFs.

  • Název v anglickém jazyce

    Magnetorehological fluid seal with minimum friciton torque

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with design and tests of MagnetoRheological Fluid seal (MRFs) using innovative conception of magnetic circuit. The common design of magnetic seal uses ferrofluid. Low friction torque and low burst pressure are typical for this kind of seals. Replacement of the ferrofluid by magnetorheological fluid increases the burst pressure; however, the friction torque increase too. The optimum for sealing is low friction torque and high burst pressure. The new design of MRFs described in this paper meets both requirements; is based on gradient-pinch mode. The friction torque and burst pressure of this type of design and common design of MRFs were tested and compared. The new design of MRFs achieved 20 times lower friction torque that current solution MRFs. The developed MRFs combines the benefits of common FFs and MRFs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2018

  • ISBN

    978-80-86246-88-8

  • ISSN

    1805-8256

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    445-448

  • Název nakladatele

    Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Cech Academy of Sciences

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku