AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129828" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2" target="_blank" >10.13164/conf.read.2018.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM
Popis výsledku v původním jazyce
Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic NDT methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.
Název v anglickém jazyce
AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM
Popis výsledku anglicky
Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic NDT methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th Research and Education in Aircraft Design Conference
ISBN
978-80-214-5696-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
15-22
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000460498600002