Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU129828" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU129828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/conf.read.2018.2" target="_blank" >10.13164/conf.read.2018.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic NDT methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.

  • Název v anglickém jazyce

    AIRCRAFT LEADING EDGES MINOR DAMAGES DETECTION BASED ON THERMOGRAPHIC SURVEY OF ELECTRICAL ANTI-ICING SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic NDT methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th Research and Education in Aircraft Design Conference

  • ISBN

    978-80-214-5696-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-22

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000460498600002