Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130213" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2019/18/epjconf_efm18_02076.pdf" target="_blank" >https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2019/18/epjconf_efm18_02076.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201921302076" target="_blank" >10.1051/epjconf/201921302076</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The velocity field in the area behind the automotive vent was measured by hot-wire anenemometry in detail and intensity of turbulence was calculated. Numerical simulation of the same flow field was performed using Computational fluid dynamics in commecial software STAR-CCM+. Several turbulence models were tested and compared with Large Eddy Simulation. The influence of turbulence model on the results of air flow from the vent was investigated. The comparison of simulations and experimental results showed that most precise prediction of flow field was provided by Spalart-Allmaras model. Large eddy simulation did not provide results in quality that would compensate for the increased computing cost.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry

  • Popis výsledku anglicky

    The velocity field in the area behind the automotive vent was measured by hot-wire anenemometry in detail and intensity of turbulence was calculated. Numerical simulation of the same flow field was performed using Computational fluid dynamics in commecial software STAR-CCM+. Several turbulence models were tested and compared with Large Eddy Simulation. The influence of turbulence model on the results of air flow from the vent was investigated. The comparison of simulations and experimental results showed that most precise prediction of flow field was provided by Spalart-Allmaras model. Large eddy simulation did not provide results in quality that would compensate for the increased computing cost.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EPJ Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2100-014X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    E D P SCIENCES

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    13. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000504642200077