Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU130213" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU130213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2019/18/epjconf_efm18_02076.pdf" target="_blank" >https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2019/18/epjconf_efm18_02076.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201921302076" target="_blank" >10.1051/epjconf/201921302076</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry
Popis výsledku v původním jazyce
The velocity field in the area behind the automotive vent was measured by hot-wire anenemometry in detail and intensity of turbulence was calculated. Numerical simulation of the same flow field was performed using Computational fluid dynamics in commecial software STAR-CCM+. Several turbulence models were tested and compared with Large Eddy Simulation. The influence of turbulence model on the results of air flow from the vent was investigated. The comparison of simulations and experimental results showed that most precise prediction of flow field was provided by Spalart-Allmaras model. Large eddy simulation did not provide results in quality that would compensate for the increased computing cost.
Název v anglickém jazyce
Investigation of the velocity field downstream of a benchmark vent using numerical simulation and hot-wire anemometry
Popis výsledku anglicky
The velocity field in the area behind the automotive vent was measured by hot-wire anenemometry in detail and intensity of turbulence was calculated. Numerical simulation of the same flow field was performed using Computational fluid dynamics in commecial software STAR-CCM+. Several turbulence models were tested and compared with Large Eddy Simulation. The influence of turbulence model on the results of air flow from the vent was investigated. The comparison of simulations and experimental results showed that most precise prediction of flow field was provided by Spalart-Allmaras model. Large eddy simulation did not provide results in quality that would compensate for the increased computing cost.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10305 - Fluids and plasma physics (including surface physics)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPJ Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
E D P SCIENCES
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
13. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000504642200077