Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMPLE UNIVERSAL NONLINEAR LONGITUDINAL FLIGHT SIMULATION WITH AVOIDING OF STATIC AND DYNAMIC STABILITY DERIVATIVES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU131456" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU131456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SIMPLE UNIVERSAL NONLINEAR LONGITUDINAL FLIGHT SIMULATION WITH AVOIDING OF STATIC AND DYNAMIC STABILITY DERIVATIVES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows a method to simulate nonlinear longitudinal flight dynamic of an aircraft in as most direct way as possible. The method is based on physical principles of an analytical flight dynamics. Presented model has a lot of advantages. The model is as simple as possible, non-linearity as stall or thrust dependent on velocity can be included. Static and dynamic stability derivatives are not required but can be computed as an output of the model. The model can be used for various aircraft conceptions. Higher level model, for example, based on flight tests data, can be modified by low-level analytical methods. For example, for modification of horizontal tail area. No special simulation software is necessary.

  • Název v anglickém jazyce

    SIMPLE UNIVERSAL NONLINEAR LONGITUDINAL FLIGHT SIMULATION WITH AVOIDING OF STATIC AND DYNAMIC STABILITY DERIVATIVES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows a method to simulate nonlinear longitudinal flight dynamic of an aircraft in as most direct way as possible. The method is based on physical principles of an analytical flight dynamics. Presented model has a lot of advantages. The model is as simple as possible, non-linearity as stall or thrust dependent on velocity can be included. Static and dynamic stability derivatives are not required but can be computed as an output of the model. The model can be used for various aircraft conceptions. Higher level model, for example, based on flight tests data, can be modified by low-level analytical methods. For example, for modification of horizontal tail area. No special simulation software is necessary.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů