Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU133609" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU133609 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine
Popis výsledku v původním jazyce
Reciprocating combustion engines of contemporary aircraft are mostly based on older designs. The paper deals with the modernization of the valve train of the inverted in-line air-cooled four-cylinder engine for the ultra-light aircraft. The goal is to design a more cost-effective technology solution for forces transmission from the cam to the push rod of the Overhead Valve system. For this purpose, state-of-the-art tools are used for the design of kinematics of valve train and its dynamic simulation. The result consists in design of a new lower technology-intensive flat-faced cam follower and a correspondingly new cam profile with better parameters of induction and exhaust processes at the same valve lift and timing.
Název v anglickém jazyce
Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine
Popis výsledku anglicky
Reciprocating combustion engines of contemporary aircraft are mostly based on older designs. The paper deals with the modernization of the valve train of the inverted in-line air-cooled four-cylinder engine for the ultra-light aircraft. The goal is to design a more cost-effective technology solution for forces transmission from the cam to the push rod of the Overhead Valve system. For this purpose, state-of-the-art tools are used for the design of kinematics of valve train and its dynamic simulation. The result consists in design of a new lower technology-intensive flat-faced cam follower and a correspondingly new cam profile with better parameters of induction and exhaust processes at the same valve lift and timing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2019, Sustainability: Research and Solutions – Proceedings of the 23rd International Scientific Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1609
Strana od-do
734-737
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Palanga
Datum konání akce
2. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—