Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU133609" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU133609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reciprocating combustion engines of contemporary aircraft are mostly based on older designs. The paper deals with the modernization of the valve train of the inverted in-line air-cooled four-cylinder engine for the ultra-light aircraft. The goal is to design a more cost-effective technology solution for forces transmission from the cam to the push rod of the Overhead Valve system. For this purpose, state-of-the-art tools are used for the design of kinematics of valve train and its dynamic simulation. The result consists in design of a new lower technology-intensive flat-faced cam follower and a correspondingly new cam profile with better parameters of induction and exhaust processes at the same valve lift and timing.

  • Název v anglickém jazyce

    Modification of Valve Train with Overhead Valves of Inverted Aircraft Reciprocating Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Reciprocating combustion engines of contemporary aircraft are mostly based on older designs. The paper deals with the modernization of the valve train of the inverted in-line air-cooled four-cylinder engine for the ultra-light aircraft. The goal is to design a more cost-effective technology solution for forces transmission from the cam to the push rod of the Overhead Valve system. For this purpose, state-of-the-art tools are used for the design of kinematics of valve train and its dynamic simulation. The result consists in design of a new lower technology-intensive flat-faced cam follower and a correspondingly new cam profile with better parameters of induction and exhaust processes at the same valve lift and timing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means 2019, Sustainability: Research and Solutions – Proceedings of the 23rd International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1609

  • Strana od-do

    734-737

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Palanga

  • Datum konání akce

    2. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku