Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134788" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/259" target="_blank" >https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/259</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-259" target="_blank" >10.21495/71-0-259</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract: The paper introduces a multibody based computational model of the turbocharger rotor proposed for simulations of structural transient dynamics. Computational models of rotor components, fully floating ring radial bearings and thrust bearings are briefly introduced. The computational model of the turbocharger rotor is designed to allow an efficient solution to a rotor movement while retaining its high-level capability to describe the rotor dynamics and bearing tribology. The results help understand the vibration and noise issues of turbochargers. The computational models are verified using technical experiments on diesel engine turbochargers.

  • Název v anglickém jazyce

    Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: The paper introduces a multibody based computational model of the turbocharger rotor proposed for simulations of structural transient dynamics. Computational models of rotor components, fully floating ring radial bearings and thrust bearings are briefly introduced. The computational model of the turbocharger rotor is designed to allow an efficient solution to a rotor movement while retaining its high-level capability to describe the rotor dynamics and bearing tribology. The results help understand the vibration and noise issues of turbochargers. The computational models are verified using technical experiments on diesel engine turbochargers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2019

  • ISBN

    978-80-87012-71-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    259-262

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    13. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000613255300059