Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F19%3APU134788" target="_blank" >RIV/00216305:26210/19:PU134788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/259" target="_blank" >https://www.engmech.cz/im/proceedings/show_p/2019/259</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-259" target="_blank" >10.21495/71-0-259</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract: The paper introduces a multibody based computational model of the turbocharger rotor proposed for simulations of structural transient dynamics. Computational models of rotor components, fully floating ring radial bearings and thrust bearings are briefly introduced. The computational model of the turbocharger rotor is designed to allow an efficient solution to a rotor movement while retaining its high-level capability to describe the rotor dynamics and bearing tribology. The results help understand the vibration and noise issues of turbochargers. The computational models are verified using technical experiments on diesel engine turbochargers.
Název v anglickém jazyce
Multibody simulation of turbocharger transient rotordynamics
Popis výsledku anglicky
Abstract: The paper introduces a multibody based computational model of the turbocharger rotor proposed for simulations of structural transient dynamics. Computational models of rotor components, fully floating ring radial bearings and thrust bearings are briefly introduced. The computational model of the turbocharger rotor is designed to allow an efficient solution to a rotor movement while retaining its high-level capability to describe the rotor dynamics and bearing tribology. The results help understand the vibration and noise issues of turbochargers. The computational models are verified using technical experiments on diesel engine turbochargers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2019
ISBN
978-80-87012-71-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
259-262
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
13. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000613255300059