Zátěžná válcová jednotka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APR33333" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PR33333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/420/" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/420/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zátěžná válcová jednotka
Popis výsledku v původním jazyce
Zátěžná válcová jednotka umožňuje testování brzdné síly automobilu a také vyvození brzdného momentu zatěžujícího motor automobilu. Zátěžná jednotka vychází z komerčně vyráběného testeru brzd RP600. Z tohoto testeru byl použit rám a válce. Rám byl upraven tak, aby umožnil instalaci motorů Lenze se šnekovou převodovkou s převodem 1:7 a senzorů zátěžného momentu. Vybraná sestava elektromotorů a převodovky umožňuje zatížit pohon automobilu výkonem až 26 kW a vyvodit brzdný moment až 378 Nm.
Název v anglickém jazyce
Loading unit
Popis výsledku anglicky
The loading unitenables to test the braking force of the car and also to derive the braking torque loading the car's engine. The load unit is based on the commercially produced RP600 brake tester. A frame and rollers were used from this tester. The frame has been modified to allow the installation of Lenze motors with a 1: 7 worm gearbox and load torque sensors. The selected set of electric motors and gearboxes allows the car's drive to be loaded with an output of up to 26 kW and a braking torque of up to 378 Nm.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000134" target="_blank" >CK01000134: Nízkorychlostní válcový dynamometr pro testy emisí a brzd</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Emisní tester
Číselná identifikace
166399
Technické parametry
- Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje č. CK01000134 s názvem „Nízkorychlostní válcový dynamometr pro testy emisí a brzd“ - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Zbyněk Strecker, Ph.D., VUT FSI - Funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti VUT FSI.
Ekonomické parametry
- Náklady na výrobu 15 000,- - Zařízení je unikátní a nemá komerčně dostupný ekvivalent. Výsledek bude implementován v rámci zařízení pro testování měření emisí osobních automobilů při nízké rychlosti bez přímého ekonomického přínosu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav konstruování
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/420/