Analýza statorového proudu asynchronního motoru při různých zatíženích a poruchách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU136878" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU136878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza statorového proudu asynchronního motoru při různých zatíženích a poruchách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na analýzu statorového proudu trojfázového asynchronního motoru s kotvou nakrátko při různých zatíženích motoru a poruchách tyčí rotorové klece. V úvodu je proveden stručný rozbor diagnostiky elektrických zařízení s důrazem na elektrické motory. Dále je rozebrána jedna z důležitých metod diagnostiky uvedených zařízení, a to analýza statorového proudu. Je stručně popsán experiment, který spočíval v měření spekter statorového proudu při jmenovitém zatížení a dále při hodnotách 25% a 50% zatížení jmenovitého. Poruchy motoru byly simulovány různým přerušením vodičů (tyčí) rotoru motoru. Byly sledovány poruchy při poškození 1 vodiče, 2 vodičů vedle sebe a totéž pro 3 vodiče. Rovněž byly přerušeny 2 vodiče, a to vždy 1 a 1 vodič proti sobě a podobně 2 a 2 vodiče proti sobě. Výsledky analýzy statorového proudu při sledovaných kombinací zatížení a poruch vodičů jsou náležitě popsány a vyhodnoceny.
Název v anglickém jazyce
ASYNCHRONOUS STATOR CURRENT ANALYSIS ENGINE UNDER DIFFERENT LOADS AND FAULTS
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the analysis of the stator current of a three-phase asynchronous motor with a short-circuit armature at different motor loads and rotor cage rod failures. In the introduction, a brief analysis of electrical equipment diagnostics with emphasis on electric motors is performed. Furthermore, one of the important methods of diagnostics of these devices, namely the analysis of stator current, is discussed. The experiment is briefly described, which consisted in measuring the spectra of the stator current at the rated load and further at the values of 25% and 50% of the rated load. Motor failures were simulated by various interruptions of the wires (rods) of the motor rotor. Faults were monitored in case of damage of 1 wire, 2 wires next to each other and the same for 3 wires. Also, 2 wires were interrupted, namely 1 and 1 wire facing each other and similarly 2 and 2 wires facing each other. The results of the stator current analysis for the monitored combinations of loads and conducto
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů